مشخصات فنی و نکاتی که باید قبل از خرید دریل بدانید!

یکی از پرکاربردترین ابزار های برقی در کارگاه ها و منازل دریل برقی است، ما این را نمی گوییم بلکه هرکسی که تازه به خانه جدیدی نقل مکان کرده است این را به خوبی درک می کند. علاوه بر عملکردهای خانگی ، دریل ها پایه و اساس هر صنعت است. از یک کارگاه کوچک گرفته تا یک کارخانه عظیم.

ابزارهایی مانند پیچ ​​گوشتی ، انبر و چکش را می توان در بسیاری از خانه ها یافت. اما وقتی صحبت از کار فنی جدی تری می شود ، این ابزارها دیگر کافی نیستند. برای نصب پانل ، سیم کشی و به طور کلی هر چیزی که به حفاری سطوح نیاز دارد ، باید از دریل برقی استفاده کنید.

اما آنچه شما باید هنگام خرید این وسیله کاربردی باید از آن آگاه باشید موضوعی است که در این مقاله به طور کامل به آن خواهیم پرداخت. ما در مورد انواع دریل های برقی و خصوصیات و کاربردهای آنها صحبت می کنیم و مواردی را که باید هنگام مقایسه مدل های مختلف در ذهن داشته باشیم توضیح می دهیم.

آیا دریل بی سیم یا دریل برقی برای خانه بهتر است؟

راهنمای خرید دریل برقی

واقعیت این است که دریل ها انواع مختلفی دارند ، بنابراین انتخاب بین آنها دشوار است. حتی اگر متخصص و آدم فنی باشید ، ممکن است بعضی از اصطلاحات اساسی این ابزار برای شما ناآشنا باشد. به همین دلیل در این مطلب نکات مهم برای راهنمای خرید دریل برقی و همه مواردی را که باید برای خرید بدانید بررسی خواهیم کرد.

قبل از خرید دریل برقی باید انواع دریل را بشناسید:

امروز شاهد دریل های متنوعی با کاربردهای مختلف هستیم. به طور کلی ، دریل به سه دسته دریل های بادی ، دریل های دستی و دریل های برقی تقسیم می شود. دریل دستی نوعی دریل است که با دست کار می کند. انرژی مورد نیاز برای دریل های بادی نیز از طریق فشار باد کمپرسورها تأمین می شود. اما مهمترین و متنوع ترین نوع دریل ها نوع برقی آنها است که متداول ترین نوع دریل ها نیز می باشد.

چرا میخواهید دریل بخرید؟

ابتدا باید بدانید که دقیقاً با دریل چه کارهای انجام می دهید و چه نوع ابزاری برای نیازهای شما مناسب است. دریلی که با استفاده از آن دیوار برای نصب پرده یا آینه سوراخ می شود ، با مته ای که آنها با آن در بتن نفوذ می کنند ، زمین تا آسمان متفاوت است.

سهولت استفاده از دریل نیز ملاک مهمی است. با این حال ، شما باید در مورد انواع دریل شناخت کافی داشته باشید تا بتوانید دریلی متناسب با نیازهای خود تهیه کنید. این دستگاه سه نوع دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و برای کارهای خاص مناسب هستند:

دریل های ساده

دریل های ساده

دریل های معمولی متداول ترین نوع دریل های موجود در بازار هستند که می توانند برای کارهای مختلف مانند حفاری انواع فلز ، چوب ، سنگ و آجر ، سطوح پلاستیکی و همچنین برای باز و بسته شدن پیچ ها مورد استفاده قرار گیرند.

دریل های ساده بهترین انتخاب برای کارهای ساده در خانه و کارگاه های کوچک هستند ، بسته به نوع مته ای که می خواهید استفاده کنید ، باید از مته مناسب استفاده کنید.

دریل‌ های چکشی

دریل‌ های چکشی

از این نوع دریل ها برای حفاری سطوح با مواد سخت مانند بتن و سیمان استفاده می شود. از ویژگی های قابل توجه دریل‌ های بتن کن علاوه بر موتور قدرتمند ، طراحی خاص سه‌ نظام آنها است.

همانطور که گفته شد ، این سه‌ نظام وظیفه نگهداری مته را دارد ، بنابراین برای حفاری سطوح بسیار سخت ، این قطعه باید از کیفیت خاصی برخوردار باشد و به درستی مته در خود جا دهد.

مکانیسم این دریل‌ ها به گونه ای است که هنگام چرخش مته ، عمود بر سطح برخورد می کنند. این قابلیت ها قدرت نفوذ پذیری آنها را افزایش می دهد و بنابراین دارای کارایی لازم برای کار با سطوح سخت تر و فشرده تر هستند.

دریل‌ های بتن‌ کن

دریل‌ های بتن‌ کن

دریل‌ های بتن‌ کن که به دریل‌ های چکشی چرخشی شناخته میشوند بهترین انتخاب برای حفاری سطوح سنگی و بتونی هستند. به همین دلیل به آنها دریل های بتن کن نیز گفته می شود. کارایی این دریل ها مانند دریل های چکشی است

، که در هنگام چرخش مته نیز عملکرد ضربه ای دارد. اما تفاوت اصلی آنها با نوع چکشی این است که می توانید آنها را در موقعیتی قرار دهید که بتوانند بدون چرخش ضربه ای وارد کنند.

این ویژگی به شما کمک می کند با خاموش کردن حالت چرخش دستگاه و ضربه زدن ساده روی سطوحی مانند دیوارها ، از ویژگی های مخرب دریل بیشتر لذت ببرید.

این ویژگی برای کارهایی مانند تعویض کاشی ، سیم کشی داخلی یا تخریب دیوارهای کاذب و غیره مفید خواهد بود. البته این دریل ها بزرگتر و سنگین تر از سایر مدل ها هستند و گزینه خوبی برای کارهای سبک در خانه نیستند.

دریل‌ های ستونی

دریل‌ های ستونی

از این دستگاه ها برای حفاری سطوح مختلف مانند فلزات ، سنگها ، چوب و کریستال ها با دقت بالا استفاده می شود. این دقت بالا به لطف دامنه حرکتی محدود آنها ، که فقط عمودی است ، حاصل می شود و این ویژگی به آن اجازه نمی دهد در اطراف منحرف شود. این نوع دریل معمولاً در کارگاهها و واحدهای نیمه صنعتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

دریل های نمونه‌ بردار

دریل های نمونه‌ بردار

آنها نوع خاصی از دریل‌ ها هستند که هدف آنها ایجاد سوراخهای بزرگ و گرفتن نمونه از مواد مختلف صنعتی برای ارسال به آزمایشگاههای ریخته گری برای آزمایش است. فناوری بکار رفته در سه‌ نظام این سری از دریل‌ ها با سایر دریل‌ ها متفاوت است.

کدام  نوع دریل مناسب کار من است؟

با توجه به مطالب فوق در راهنمای خرید دریل و دانستن سازوکار و انواع دریل ها، اکنون می خواهیم بدانیم کدام دریل برای کاری که می خواهیم انجام دهیم مناسب است. برای انجام این کار ، ابتدا باید بدانیم که انتظارات ما از این دستگاه چیست و از آن برای چه استفاده خواهیم کرد.

اگر فقط برای کارهای خانه به دریل نیاز دارید و می خواهید مجموعه وسایل خانه خود را تکمیل کنید ، بهتر است از یک دریل ساده با قدرت معمولی استفاده کنید. اما اگر شما به یک دریل قابل حمل کارآمدتر مانند پیچ ​​حفاری و باز کردن پیچ نیاز دارید ، می توانید از بهترین مارک دریل های شارژی را انتخاب کنید.

یا اگر به دنبال دریل ای برای فعالیت های صنعتی و کارگاهی هستید ، بهتر است دریل ای با قدرت و استحکام بیشتر بخرید که از مشخصات مناسبی برای تجارت شما برخوردار باشد.

راهنمای خرید دریل برقی سیمی

دریل بی بسیم(شارژی) بخریم؟ یا سیمی

دریل بی بسیم(شارژی)

دریل های برقی به دو دسته بی سیم و باسیم تقسیم می شوند. دانستن خصوصیات هر یک از این دو نوع دریل به شما کمک می کند تا نوعی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

دریل شارژی

دریل های بی سیم همانطور که از اسمشان پیداست از باتری برای برق استفاده می کنند و بی سیم هستند. خوبی آنها این است که می توانید از آنها در هر کجا که می خواهید استفاده کنید.

استفاده از آنها حتی در مکانهای صعب العبور بسیار آسان است. با این حال ، از آنجا که وزن باتری به وزن دستگاه می افزاید، ورن آنها معمولاً از مدل های سیم دار مشابه بیشتر هستند.

مقیاس اندازه گیری قدرت یک دریل‌ بی سیم ولت است. هرچه ولتاژ دستگاه بیشتر باشد ، قدرت آن بیشتر و عملکرد بهتری روی سطوح سخت تر دارد. از آنجا که این ولت ها هنگام خرید از باتری استفاده می کنند ، باید به ویژگی های باتری توجه کنید برای آشنایی بیشتر با دریل های شارژی میتوانید مطلب (راهنمای خرید دریل شارژی و میتوانید بهترین مارک دریل شارژی) را بخوانید.

دریل باسیم

دریل های باسیم یک انتخاب عالی برای کار سخت هستند زیرا دیگر نیازی به تعویض باطری و نگرانی تمام شدن شارژ باطری را ندارید. البته عیب این نوع دریل ها این است که سیم می تواند زیر پاها باشد و خطر ایجاد کند.

واحد اندازه گیری توان دریل های با سیم وات است. هرچه این مقدار بیشتر باشد ، دریل شما قدرت بیشتری دارد و عملکرد آن در هنگام حفاری و شکستن سطوح سخت و جمع و جور بهتر است. برای سوراخکاری برای سطوح سبک تر مانند سطوح پلاستیکی ، بهتر است از دریل های سبک تری که قدرت کمتری دارند استفاده کنید.دریل با بسیم

انتخاب نوع دریل

مدل دریل را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید اولین چیزی که باید بخاطر داشته باشید این است که می خواهید از تجهیزات خود برای چه کاری استفاده کنید. برخی از آنها سبک و برخی دیگر بسیار سنگین هستند.

اگر کارهای سنگین انجام می دهید ، ممکن است به دریل سیمی احتیاج داشته باشید که قدرتمند باشد و بتواند کارهای دشوارتری را انجام دهد. هنگام انجام کارهای منزل آسان یا کارهای ساختمانی سبک ، ممکن است یک دریل بی سیم سبک برای شما مناسب باشد.

جنس کابل و طول و جنس کابل

هنگامی که از پریز برق به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنید ، دیگر نیازی به قطع کار برای شارژ باتری ندارید. با این حال ، طول سیم حرکت را محدود می کند. بسته به اینکه چقدر محل کار شما از پریز فاصله دارد ، ممکن است برای انجام کار به سیم رابط نیاز داشته باشید.

بدون شک طول سیم می تواند برای دسترسی آسان شما به محیط کار بسیار مهم باشد. طول کابل 3 متر اندازه خوبی است.

مواد بکار رفته در ساخت کابل نکته مهم دیگری است. ضعف مواد باعث می شود که سیم دریل به مرور پیچ بخورد ، ترک بخورد و آسیب ببیند. کابل های ژله مانند با کیفیت می توانند تا حد زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کنند.

تعیین بودجه برای خرید دریل

نکته بعدی تعیین بودجه برای خرید دریل است و بررسی کنید که آیا دریل را برای کار سنگین می خواهید یا کار شما بسیار سبک است ، بنابراین اگر به یک تمرین قدرتمند نیاز دارید ، روشن است که برای ساخت یک مدل قدرتمند با مقاومت بالا یا می خواهید هزینه های زیادی را صرف کنید برعکس ، برای کارهای خانه ، یک دریل ساده کار را با قیمت پایین برای شما انجام می دهد.

سرعت دریل های سیمی

 

دریل با بسیمبیشتر دریل های سیم دار دکمه تنظیم سرعت دارند. زیرا نمی توانید از سرعت یکسان برای همه موارد استفاده کنید. به عنوان مثال ، حفاری مواد سخت مانند سیمان به دریل هایی با سرعت بالا نیاز دارد. اما اگر برای سوراخکاری مواد پلاستیکی از همان سرعت استفاده شود ، احتمال ترک خوردن جسم بیشتر است.

سرعت بین 700 تا 1000 دور در دقیقه برای بیشتر کارها مناسب است. شما فقط هنگام سوراخکاری مواد سخت مانند سیمان و بتن به سرعت بیشتری نیاز دارید. سرعت های زیر 700 نیز به خوبی به نیازهای ساده پاسخ می دهند.

از برندهای معتر خرید کنید

آخرین نکته در این رابطه مارک دریل است. از آنجا که برخی از افراد هنگام خرید ابزارهایی مانند دریل توجه ویژه ای به مارک تجاری دارند ، این امر می تواند عامل تعیین کننده ای در هنگام انتخاب دریل باشد. بنابراین ، اگر می خواهید شناختی درباره ی مارک دریل داشته باشید ، می توانید یکی از مارک های: برند بوش / bosch و برند رونیکس / ronix؛ برند ماکیتا / makita؛ برند کرون / crown؛ برند آاگ / AEG را انتخاب کنید.
لیست قیمت پرفروش ترین دریل برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *