راهنمای خرید دستگاه جوش و اینورتر جوشکاری

استفاده از دستگاه جوش و اینورتر جوشکاری برای اتصال صفحات و قطعات یکی از روشهای مناسب است. این روش در کاربردهای بزرگ و کوچک صنعتی و هنری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در گذشته برای جوش دادن دو فلز از دستگاه جوش های بزرگ و سنگین برای این منظور استفاده می شده است. بسیاری از این دستگاه ها به منبع تغذیه سه فاز احتیاج دارند که باعث می شود در خانه ها غیرقابل استفاده شوند. اما با روی کار آمدن اینورترها این مشکل از بین رفت.

در این میان ، جوشکاری فلزات مختلف یکی از پرکاربردترین روشهای جوشکاری است که از دستگاهها و روشهای بسیار متنوعی استفاده می کند که هر یک از آنها فلزات جوشکاری خاص خود را دارند.

یکی از متداول ترین و متداول ترین روشهای جوشکاری ، که به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، جوشکاری قوس الکتریکی است که می تواند برای جوشکاری تمام فلزات مورد استفاده قرار گیرد و یکی از با دوام ترین و ایمن ترین روشهای جوشکاری فلزات است.

با گذشت زمان و نیاز به جوشکاری دقیق و قابل اعتماد ، دستگاه های جوشکاری به طور مداوم در حال تکامل و مدرن شدن هستند که این امر منجر به انواع مدل ها و قدرت دستگاه شده است که باید قبل از خرید بررسی شوند. نکات زیر به شما در انتخاب دستگاه جوش و اینورتر جوشکاری مناسب کمک می کند.

دستگاه جوش چیست؟

دستگاه جوش

همانطور که از نامش پیداست، این دستگاه با استفاده از یک سیم پیچ های ترانس برق شهری را به برق مورد نیاز جوشکاری تبدیل می کند و در واقع از یک ترانسفورماتور برای تأمین نیروی جوشکاری مورد نیاز استفاده می کند.

ترانسفورماتور وسیله ای است که دارای یک هسته فلزی مرکزی است که در اطراف آن سیم پیچ های مس با سرعت و ضخامت های مختلف پیچیده می شود ، که برای بسیاری از وسایل برقی و دستگاه ها استفاده می شود.

امروزه ترانسفورماتورهای جوشکاری به دلیل محدودیت از دستگاههای مورد استفاده در صنعت جوشکاری خارج شده و تولید آنها متوقف شده و انواع مختلفی از اینورترهای جوشکاری جایگزین شده اند.

معایب دستگاه جوش های ترانسی

یکی از معایب اصلی این دستگاه ها مصرف زیاد انرژی آنها است که به دلیل ایجاد مقاومت الکتریکی در سیم پیچ به شکل گرما از بین می رود که از دیگر معایب این ترانس ها است.

عیب دوم وزن زیاد آنها است که به دلیل استفاده زیاد از مس و فلزات دیگر در هسته و سیم پیچ بسیار سنگین است و باعث حمل و نقل و استفاده در کارگاه و محیط ساخت می شود.

عدم تنظیم مناسب از دیگر معایب این دستگاه است که معمولاً 4 یا 5 حالت تنظیم تعداد آمپر در محفظه این ترانسفورماتورها وجود دارد و برای تغییر تعداد آمپر جوشکاری ، کابل انبر جوشکاری باید در داخل فیش های دیگر تعویض شود.

کیفیت جوشکاری نامناسب! امروزه مهندسانی که آزمایش های جوشکاری را انجام می دهند کیفیت جوشکاری ترانس های جوشکاری را تأیید نمی کنند و این دستگاه ها از کیفیت جوشکاری خوبی برخوردار نیستند و البته توانایی جوشکاری با الکترودهای تخصصی را ندارند.

اینورتر جوشکاری چیست؟

یکی از جدیدترین دستگاهها و سیستمهای جوشکاری قوسی دستگاه جوشکاری اینورتر است که مزایای زیادی نسبت به ترانسفورماتورهای جوشکاری دارد. البته از سیستم اینورتر در بسیاری از وسایل الکتریکی و دستگاه های دیگر نیز استفاده می شود و این فناوری هر روز در حال پیشرفت است.

کولرهای گازی جدید و سایر وسایل خانگی و صنعتی نیز از سیستم های اینورتر استفاده می کنند.

اینورترهای جوشکاری بسته به نوع استفاده ، فلز مورد جوشکاری ، ضخامت فلز مورد نظر شما و طیف وسیعی از ویژگی ها و قابلیت های دیگر که می توانید در هر کدام داشته باشید ، انواع و مدل های متنوعی دارند. از این توابع در اینورتر جوشکاری خود استفاده کنید و انتخاب درست داشته باشید.

دستگاه جوش

راهنمای خرید دستگاه جوش و اینورتر جوشکاری

چرخه عملکرد دستگاه جوش

به زبان ساده ، چرخه عملکرد زمانی است که دستگاه می تواند به طور مداوم جوش بزند و سپس برای خنک شدن به زمان نیاز دارد. این پارامتر به عنوان درصدی در دستگاه های جوشکاری اعلام می شود ،

بنابراین ، اگر چرخه عملکرد دستگاه 100٪ باشد ، این بدان معناست که این دستگاه نیازی به هیچگونه وقفه خنک کننده ندارد و توانایی جوشکاری مداوم را دارد. اصولاً چرخه عملکرد در طی ده دقیقه اندازه گیری می شود.

به عنوان مثال ، اگر چرخه کارکرد دستگاه 50٪ باشد ، این بدان معناست که برای مدت زمان ده دقیقه کارکرد دستگاه به پنج دقیقه زمان نیاز دارد تا خنک شود. نیاز به دستگاه خنک کننده با افزایش شدت جریان تولید افزایش می یابد. هرچه کاربر دستگاه بیشتر به صنعتی شدن می رود ، چرخه عملکرد بالاتر است.

لوازم جانبی

لوازم جانبی دستگاههای جوشکاری

دستگاههای جوشکاری معمولاً با انبر الکترود و کابلهای رابط تهیه می شوند. انبر نگهدارنده الکترود توانایی نگه داشتن الکترود با تعداد مختلف را دارد و کابل آن وظیفه انتقال جریان به انبر و در نهایت به الکترود را دارد.

بنابراین برای افزایش کیفیت جوشکاری لازم است که شدت جریان تولید دستگاه که مسئولیت آن با کابل رابط است و ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد ، کاملاً انتقال یابد.

مکانیزم جوشکاری

عمل چسباندن دو فلز به هم جوشکاری گفته می شود. پیوند دو فلز با ذوب شدن آنها در نقطه اتصال انجام می شود. اما گاهی اوقات از ذوب فلز دیگری به عنوان پرکننده و چسباندن برای اتصال این دو قطعه استفاده می شود.

دستگاه جوشکاری با پذیرش ولتاژ بالا و جریان متناوب جریان متناوب (AC) و تبدیل آن به ولتاژ پایین و جریان مستقیم بالا (DC) کار می کند. دستگاه های مختلف جوشکاری شدت جریان متفاوتی را تولید می کنند.

هر چه ضخامت قطعه کار بالاتر باشد به جوش قویتر و درنتیجه شدت جریان بالاتر نیاز است. برای این موارد خرید دستگاه جوش در مقیاس صنعتی و کارگاهی ضروری است.

هرچه قطعه ضخیم تر باشد ، به جوش قوی تر و بنابراین شدت جریان بیشتر می شود. برای این موارد خرید دستگاه جوشکاری در مقیاس صنعتی و کارگاهی ضروری است.

قیمت دستگاه جوش

یکی از عوامل تعیین کننده قیمت دستگاههای جوشکاری شدت جریان تولیدی آنها است. عامل دوم مارک سازنده دستگاه است. منطقی است که دستگاه های با کیفیت گران ترند.

از طرف دیگر طول عمر و کارایی آنها بیشتر است. رونیکس یکی از مارک های قدیمی تجهیزات فنی و تجهیزات جوشکاری است که انواع مختلفی از این دستگاه را در مقیاس حرفه ای و خانگی ارائه می دهد.

شدت جریان (حداکثر جریان)

جوشکاری قوس متداول ترین نوع جوشکاری است که در آن قوسی بین فلز قطعه و الکترود ایجاد می شود که منجر به ذوب شدن الکترود می شود. الکترود مذاب به عنوان چسب بین دو فلز عمل می کند و آنها را کاملاً بهم می چسباند.

برای خرید دستگاه جوشکاری مناسب به جریان تولید آن بسیار توجه کنید. شدت جریان مورد نیاز کار شما باید با توجه به ضخامت قطعه و شدت جوشکاری انتخاب شود. جریان های زیر 200 آمپر معمولاً برای مصارف خانگی کافی هستند.

بهترین مارک دستگاه جوش و اینورتر جوشکاری

مارک دستگاه جوش

اصطلاح “بهترین مارک دستگاه جوشکاری” می تواند برای هر فرد معنای متفاوتی داشته باشد، زیرا بهترین آن برای هر کاربر متفاوت است. در واقع ، هر دستگاهی که بتواند نیاز کاربر را برآورده کند و در طولانی مدت از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشد ، بهترین است.

با این حال ، این واقعیت که برخی از شرکت ها از بهترین مواد اولیه برای تولید محصولات خود و تولید آنها مطابق با استانداردهای بین المللی استفاده می کنند ، نباید غافل شد. خرید چنین محصولاتی علی رغم قیمت نسبتاً بالا ، سرمایه گذاری طولانی مدت است.

لازم به ذکر است که نیازی نیست هزینه های زیادی برای استفاده در منزل و کارهای سبک انجام دهید. در این موارد ، دستگاه های جوشکاری با شدت جریان پایین مسئول کار شما خواهند بود.

برق دستگاه جوش

مصرف برق اینورتر های جوشکاری بسیار کم است و در واقع این یکی از ویژگی های خوبی است که این دستگاه ها دارند و باعث شده مصرف کنندگان بدون نگرانی در مورد مصرف برق از آن استفاده کنند.

در واقع ارزانترین دستگاههای جوشکاری اینورترهایی هستند که می توانند نیاز مصرف کنندگان را برآورده کنند و مصرف انرژی کمی دارند و با قیمت بسیار مناسبی در بازار موجود هستند. همچنین حجم کمی دارند و قابل حمل طراحی شده اند.

اما ترانسفورماتورهای جوشکاری گران هستند و مصرف انرژی بسیار بالایی دارند و به سیم کشی ساختمان آسیب می رسانند ، بنابراین استفاده از آنها سودآور نخواهد بود. در واقع ، با ظهور اینورترهای جوشکاری، تمام مواد فوق کاملاً از بین رفت.

نکات ایمنی کار با دستگاه جوش

  • جوشکاری قوس در واقع یک مدار الکتریکی با شدت زیاد است که در صورت لمس و قرار گرفتن در وسط می تواند باعث برق گرفتگی شدید و حتی مرگ شود. بنابراین توصیه می شود ضمن توجه به این نکته ، هنگام جوشکاری از دستکش مناسب استفاده شود.
  • تابش حاصل از ذوب شدن الکترود می تواند به چشم آسیب برساند و حتی پوست را بسوزاند. حتما از ماسک و لباس مناسب استفاده کنید.
  • هنگامی که الکترود ذوب می شود ، به دلیل سوختن لایه محافظ ، مقدار قابل توجهی دود و گاز تولید می شود که می تواند باعث مشکلات تنفسی در یک محیط بسته شود.
  • از جوشکاری در محیط هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد و همچنین به دلیل پرتاب جرقه در هنگام جوشکاری ؛ از اجسام قابل اشتعال دوری کنید.

لیست قیمت پرفروش ترین دستگاه جوش

منبع
waterweldersweldguru

1 نظر

  1. سلام و عرض ادب
    نظر شما درباره اینورتر آروا مدل 2170 و رونیکس مدل 4604 (توربو فن) چیه؟ تک برد هستند یا سه برد؟ تفاوت تک برد و سه برد چیه؟
    من بین این دو برند یکی رو میخواستم تهیه کنم. برای مصرف خونگی میخواستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *