راهنمای خرید دستگاه پولیش

پولیش اصطلاحی است که برای طیف وسیعی از فرآیندهای طراحی شده برای از بین بردن یا جا به جایی نقص های سطح و افزایش براقیت سطوح مختلف استفاده می شود و محدود به پولیش سطح بدنه خودرو نیست.

به عنوان مثال ، پس از ساخت ، تعمیر و رنگ آمیزی برخی از محصولات فلزی یا چوبی ، می توان سطح آن را پولیش کرد تا زیبایی و درخشش آن افزایش یابد. البته باید توجه داشت که پولیش فقط برای افزایش براقیت و زیبایی ظاهری نیست بلکه از پولیش برای محافظت از روکش و رنگ در سطوح مختلف استفاده می شود که برای افزایش دوام رنگ بسیار مهم است.

با دستگاه پولیش ضمن از بین بردن نقص رنگی روی سطوح مختلف ، می توانید دوام رنگ را نیز افزایش دهید ، همانطور که می دانید با رنگ آمیزی ، نقص و خطوط و خراش روی سطوح مختلف به طور کامل از بین نمی رود. اگر نقص به عمق رنگ نفوذ کرده باشد ، باید با پولیش آن آن را برطرف کنید.

دستگاه پولیش چیست؟

پولیش دستگاهی است که برای پرداخت سطوح مختلف ساخته شده است. یکی از مهمترین ابزارهایی که ما هر روز با زمان زیادی سروکار داریم ماشین است. نگهداری این وسیله کاربردی بسیار مهم است ، زیرا ماشین شما یک دارایی است و اگر از آن مراقبت نکنید ، می توانید به این دارایی آسیب برسانید.

سطح رنگ بدنه ماشین از لایه های مختلفی تشکیل شده است. اگر خطوط و خراش ها از کلیر عبور نکرده و به رنگ آن نرسیده اند ، می توانید با پولیش آنها را برطرف کنید. در واقع از پولیش برای محافظت از پوشش و رنگ روی سطوح مختلف و از بین بردن یا جایگزینی خراش سطحی و افزایش براقیت سطح استفاده می شود.

دستگاه پولیش خودرو چیست؟

دستگاه پولیش خودرو چیست؟

ماشین یکی از کاربردی ترین و مهمترین ابزار زندگی ماست. بیشتر افراد هر روز مسافت های طولانی را با ماشین طی می کنند ، بسیاری با ماشین به محل کار خود می روند و برخی نیز برای انجام کارهای مختلف از راه دور از ماشین استفاده می کنند. با توجه به اینکه این خودرو یکی از ابزارهای کاربردی زندگی همه ما است ، نگهداری از آن بسیار مهم است.

بدنه ماشین پس از مدتی کدر می شود و دچار خراشیدگی و خطو خش زیادی می شود. این سطوح و خراش های کسل کننده ، ماشین شما را قدیمی و فرسوده نشان می دهد. به همین دلیل براق و درخشندگی ماشین در فروش آن می تواند برای مهم باشد

یکی از راه های کمک به درخشش سطح بدنه ماشین ، صیقل دادن آن است. با کمک دستگاه پولیش خودرو می توانید خطوط و خراش های سطح بدنه اتومبیل خود را ترمیم کرده و بدنه آن را مانند روز اول بدرخشید. در این مقاله راهنمای خرید دستگاه پولیش را به شما ارائه خواهیم داد. اگر قصد خرید دستگاه پولیش دارید ، حتماً این مقاله را ادامه دهید.

انواع دستگاه پولیش بر اساس قدرت

برنشیر

  • ساختار پیچیده تری دارد
  • اندازه و قطر بزرگتر برس
  • سرعت چرخش قلم مو در حدود 1500 دور در دقیقه
  • مناسب برای درخشندگی زیاد و ترمیم عمیق

تک دیسک

  • ساختار ساده ای دارد
  • سرعت برش حدود 400 دور در دقیقه است
  • دو سرعت برای پولیش زدن و برس زنی
  • سرعت چرخش بالا برای پرداخت سطح و پولیش
  • سرعت چرخش کم برای شستشوی سطح با آب و محلول مواد شوینده

انواع مختلف دستگاه پولیش :

انواع مختلف دستگاه پولیش

به نظر می رسد برای براق شدن بدن و همچنین داشتن سطحی صاف و صیقلی ، بهترین راه حل استفاده از دستگاه پولیش است. برای خرید دستگاه پولیش اول باید انواع دستگاه پولیش را بشناسید:

پولیش چرخشی:

پولیش چرخشی در یک نقطه مشخص به صورت دایره حرکت می کند. این دستگاه دارای نقطه کانونی است و در هنگام کار گرمای زیادی تولید می کند ، بنابراین به مهارت و دقت بیشتری نیاز دارد.

سرعت لایه برداری این دستگاه ها بسیار زیاد است. در مورد سرعت دستگاه پولیش چرخشی می توان گفت که می توان از 1000 دور در دقیقه به 6000 دور در دقیقه تغییر داد.

پولیش اوربیتال:

پولیش اوربیتال با حرکت دست حرکت می کند. تصور کنید یک سطح را با حوله تمیز می کنید. پولیش اوربیتال نیز همین کار را انجام می دهد و در واقع ، مانند یک دستگاه چرخان ، روی یک نقطه متمرکز نمی شود. بنابراین ، هیچ هولوگرام بر روی بدن ایجاد نمی شود. سرعت لایه برداری پولیش اوربیتال کمتر از نوع چرخشی است ، اما سطح بیشتری را جلا می دهد.

پولیش دوال اکشن:

پولیش دوال اکشن یا دو کاره همزمان چرخشی که به یک محور می چرخد ​​و دارای حرکت مداری حرکت دست است. اقدام مضاعف سریعتر است و زمان کمتری را می برد. همچنین قدرت از بین بردن خط و خراش های بیشتر را دارد. اما توجه به این نکته مهم است که خاصیت مداری دستگاه اوربیتالی قویتر از این مدل است.

دستگاه پولیش انگشتی:

از این دستگاه های پولیش می توان برای صیقل بخشهایی از صعب العبور خودرو استفاده کرد. زیرا اندازه آنها کوچکتر از حد نرمال است و برای قطعات غیرقابل دسترسی تولید می شوند.

دستگاه پرداخت انگشت محصولی قدرتمند و مناسب برای پرداخت سطحی مانند چراغ ها ، پنل های کنسول داخلی ، دستگیره درها ، آرم خودرو و هر قسمت غیرقابل دسترسی است.

دستگاه پولیش انگشتی با قفل پیچ قابلیت تعویض پد و صفحه نگهدارنده را دارد و بر روی دستگاه پرداخت نصب می شود. لوازم جانبی مختلف در کنار این دستگاه امکان استفاده از آن برای صیقل دادن سطوح مختلف دستگاه را فراهم می کند.

تفاوت دستگاه پولیش با واکس چیست؟

همانطور که اشاره شد. از دستگاه های مختلف پولیش برای صیقل دادن و از بین بردن خراش و خراش های بدنه خودرو استفاده می شود. از واکس اتومبیل برای صیقل دادن بدنه خودرو نیز استفاده می شود اما نحوه کار آنها متفاوت است. در ادامه شما را با تفاوت دستگاه پولیش و واکس آشنا خواهیم کرد:

واکس

  • واکس به خودی خود نمی تواند خراش و خش های ماشین را از بین ببرد.
  • در اصل واکس یک لایه محافظ به سطح رنگ شده اضافه می کند.

دستگاه پولیش

  • دستگاه پولیش لایه نازکی از رنگ را از بین می برد و آن را براق می کند.
  • در بیشتر دستگاه های پولیش نیز از واکس استفاده می شود تا آنجا که ممکن است براق شود.

تفاوت دستگاه پولیش و اسکرابر چیست؟

تفاوت دستگاه پولیش و اسکرابر

دستگاه های پولیش و دستگاه های شستشو گاهی به دلیل شباهت هایشان اشتباه گرفته می شوند. در زیر تفاوت این دو دستگاه را بررسی خواهیم کرد:

  • سرعت چرخش دستگاه پولیش سریعتر از دستگاه اسکرابر است.
  • اسکرابر برای شستشوی مناطق بزرگ طراحی شده است.
  • دستگاه پولیش سیستم خشک کن و موتور مکش ندارد و برای تمیز کردن آب آلوده اضافی باید از جاروبرقی صنعتی استفاده شود.
  • اسکرابر برای شستشوی سطوح با کیفیت عالی ایده آل است ، اما دستگاه پولیش بسیار بهتر از اسکرابر است.

راهنمای خرید دستگاه پولیش

امکان تنظیم سرعت

این دستگاه ها معمولاً به گونه ای ساخته می شوند که می توان سرعت را طوری تنظیم کرد که کاربر بتواند سرعت و کنترل خود را برای کنترل و پولیشر آسان تر تغییر دهد.

اندازه صفحه

اندازه صفحه دستگاه پولیش نشانگر منطقه ای است که این ابزار می تواند پوشش دهد. در واقع هرچه قطر صفحه بزرگتر باشد ، سطح بیشتری نیز قابل پرداخت است.

این اندازه به عنوان عددی بیان می شود که قطر صفحه ای دستگاه پولیش را نشان می دهد و می تواند از مقادیر مختلفی مانند 150 ، 190 ، 210 میلی متر و … باشد.

توان مصرفی

این ویژگی با قیمت دستگاه و همچنین مصرف برق آن ارتباط مستقیمی دارد. همانطور که می دانید دستگاه های پولیشبرقی را انجام می دهند. مصرف انرژی ماشین های پرداخت یکی از مهمترین ویژگی های آنهاست. توان این دستگاه ها مانند سایر دستگاه های الکتریکی در وات تعیین می شود. توجه داشته باشید که هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد ، مصرف برق آن نیز بیشتر می شود.

قدرت دستگاه

یکی از مهمترین خصوصیات دستگاه پولیش این است که هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد ، مصرف انرژی آن نیز بیشتر می شود و همانطور که گفته شد این نیز بر قیمت آن تأثیر می گذارد.

انختاب پد مناسب

تنوع پد ها به شما اجازه می دهد تا پد را بر اساس سطح مورد نظر خود انتخاب کنید. در دستگاه های پرداخت از لنت های پوست بره ، کاغذ سنباده و غیره استفاده می شود. این لنت ها دارای سه درجه نرم ، متوسط ​​و خشن هستند. البته لازم به ذکر است که برخی مارک ها دارای پد بسیار خشن نیز هستند.

سرعت دستگاه:

سرعت بسیاری از دستگاه های پولیش معمولاً متغیر است و به صورت محدوده ای از سرعت تعریف می شود ، به عنوان مثال سرعت یكی از این دستگاه ها بین 700 تا 3000 دور در دقیقه است ، در حالی كه برای سایر دستگاه ها سرعت می تواند بین 1000 تا 6000 دور در دقیقه باشد. شما باید سرعت را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید ، همچنین برای کنترل راحت تر و پرداخت دقیق تر.

سرعت گردش دستگاه

سرعت گردش یکی دیگر از ویژگی های مهم این دستگاه ها است. هرچه سرعت بالاتر باشد ، کاربر می تواند سطوح مختلف را بهتر و سریعتر صیقل دهد.

راهنمای خرید دستگاه پولیش

خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش مهمترین ویژگی هایی هستند که باید به آنها توجه کنید. سعی کنید از فروشگاه هایی که خدمات پس از فروش مناسب و مقرون به صرفه هستند خرید کنید.

بهترین مارک پولیش

شرکت های مختلفی هستند که تولید کننده این نوع دستگاه ها می باشند. از جمله برند های تولید کننده  که ما برخی از آنها را به شما ارائه خواهیم داد. AEG ، Bosch ، DCA ، DEWALT ، Ronix ، Festool ، Felex ، Mahak ، Crown ، Hitachi (هیتاچی) و … از جمله مارک های معروف در زمینه ماشین آلات پولیش هستند.

منبع تغذیه:

دستگاه های پرداخت معمولاً از منبع تغذیه مفید برای تأمین انرژی موتور استفاده می کنند. برخی از دستگاه های پولیش باتری نیز دارند و می توانید آنها را در هر مکان شارژ کرده و از آنها استفاده کنید.

قیمت دستگاه پولیش

از عوامل تأثیرگذار در قیمت می توان به مارک ، مصرف برق ، سرعت چرخش ، سرعت و همچنین تنوع و تعداد لنت هایی اشاره کرد که بر قیمت دستگاه تأثیر می گذارند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت همیشه کیفیت محصول را تعیین نمی کند. برخی از محصولات علی رغم قیمت پایین ، عملکرد خوبی دارند و در واقع می توانند نیازهای شما را برآورده کنند.

اما اگر می خواهید دستگاهی بخرید که با دوام باشد و بتواند سالها به صورت یکپارچه برای شما کار کند ، به دنبال مارک ها و محصولات معتبر با گارانتی باشید. این یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

لیست پرفروش ترین دستگاه پولیش

لیست پرفروش ترین دستگاه پولیش

منبع
garagespotthedrive

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *