7 نکته ای طلایی خرید دریل شارژی که فروشنده به شما نمی‌گوید!

برای دریل شارژی عالی، حتما انواع دریل شارژی از برند های مختلف را در این زمینه امتحان کرده اید و بسیار گیج  شده اید! ممکن است با برخی از ویژگی ها و اصطلاحات روبرو شوید ، اما استاندارد مورد نیاز خود را نمی دانید. به عنوان مثال ، سه نظام مورد نیاز من چند میلی متر باید باشد؟ یا توانایی چکشی دریل چیست و چه فایده ای دارد؟ وزن دستگاه یا ویژگی هایی مانند لامپ LED یا مواردی از این دست چگونه است؟

داشتن یک دریل شارژی یا برقی در هر خانه ای ضروری و مهم است. این ابزار به شما کمک می کند تا پیچ ها را سریع باز کنید و یا ببندید یا سوراخ هایی در  آلیاژ های مختلف مانند چوب، بتن ، آجر و هرجای دیگر که نیاز دارید ایجاد کنید.

خرید دریل شارژی باید با دقت و توجه خاصی انجام شود. امروزه دریل های بی سیم یکی از ابزارهایی است که تقریباً همه صنعتگران از آن استفاده میکنند. اما نکات کلیدی و مهمی وجود دارد که باید قبل دریل شارژی به خاطر بسپارید.

ما در این مطلب تمامی پارامترهایی که می تواند در خرید شما مؤثر باشد را به ساده ترین صورت بیان کرده ایم. همچنین میزان و حدود مناسب را نیز با ذکر ارقام و اعداد تا حدودی مشخص کرده ایم. در نتیجه جامع ترین راهنمای خرید دریل شارژی پیش روی شماست. پس در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله ما تمام پارامتر هایی را که می توانند به ساده ترین روش بر خرید شما تأثیر بگذارند ذکر کرده ایم. ما همچنین مقدار و محدودیت های مناسب را ذکر کردیم در نتیجه کاملترین راهنمای خرید دریل شارژی پیش روی شماست پس با حوصله مطالعه کنید.

مزیت استفاده از دریل شارژی چیست؟

مزیت استفاده از دریل شارژی

اولین مزیت دریل های بی سیم این است که نیاز شما به برق را برطرف می کند. و دیگر نگران این نیستید که در ساختمان های نو ساز و هنوز برق کشی آنها انجام نشده است نیازی به فیش برق ندارید

دریل شارژی بسیار سبک و خوش دست هستند و جابجایی آن آسان است. که کار کردن با آنها را بسیار راحت تر می کند. این امر به ویژه هنگام کار در ارتفاع و در شرایط نامتعادل بسیار مهم خواهد بود.

دستگاه های قابل شارژ به شما امکان می دهد تجهیزات کمتری داشته باشید. در این حالت دیگر سیم های طولانی و دست و پا گیر وجود نخواهد داشت. این بدان معنی است که شما فضای سازمان یافته تری دارید و در نتیجه امنیت بیشتری خواهید داشت.

آشنایی با انواع دریل شارژی

دریل های معمولی

دریل های معمولی (Driver)  برای ایجاد سوراخ و نصب پیچ در سطوح مختلف استفاده می شود. این نوع دریل ها عملکرد خوبی روی سطح چوب ، فلز و پلاستیک دارد.

وقتی به ظرافت و دقت بیشتری نیاز دارید ، این نوع دریل انتخاب خوبی است. البته حرفه ای ها معمولاً ترجیح می دهند از دریل های مختلفی برای سوراخکاری و پیچ زدن استفاده کنند. برای این منظور از انواع پیچ گوشتی های بی سیم استفاده می شود.

دریل های چکشی

از این دریل شارژی چکشی برای ایجاد سوراخ در سنگ ، آجر و بتن استفاده می شود. این نوع دستگاه ها معمولاً توانایی استفاده از انواع مته ها را دارد که امکان حفاری در سطوح مختلف را فراهم می کند.

دریل های چکشی معمولاً سنگین ترند و اغلب توسط متخصصان در پروژه های بزرگتر استفاده می شوند. این نوع دریل ها معمولاً در عملیات سنگ تراشی استفاده می شود.

شغل شما چیست؟

انتخاب دریل براساس نوع کاری

انتخاب دریل براساس نوع کاری که میخواهید انجام دهید.

مشاغل صنعتی

دریل هایی که برای کارهای صنعتی و سنگین استفاده می شوند معمولاً از باتری های 18 تا 24 ولت استفاده می کنند که قدرت ایجاد سوراخ در تخته های ضخیم بزرگ را فراهم می کنند.

دریل هایی با اندازه سه نظام 1/2 اینچی که بیشتر مته ها می توانند از آنها استفاده کنند و برای حفاری در بلوک های بتونی و آجر استفاده می شوند.

مشاغل نیمه صنعتی

دریل های نیمه صنعتی معمولاً دارای یک باتری 12 ولتی هستند و با سه نظامی 3.8 اینچی عملکرد بهتری دارند. این دریل ها از آنچه که به نظر می رسند قدرت بیشتری دارند و به راحتی می توانند در قسمت های چوبی سوراخ کنند.

مناسب برای کارهای خانگی

دریل هایی که برای کارهای خانگی استفاده می شوند برای ایجاد سوراخ در دیوار ، نصب انواع چراغ ها ، تعمیر مبلمان و غیره استفاده می شوند. باتری این نوع دریل بین 12 تا 20 ولت است. این دریل ها ، معمولاً به اندازه سه نظام 1.4 اینچی، با مته های شش ضلعی قابل استفاده هستند و وجود آنها در هر خانه ای مفید و ضروری است.

انتخاب دریل براساس نوع کاری

امیدواریم تا به اینجای مطلب راهنمای خرید دریل شارژی شما همراهان عزیز را خسته نکرده باشیم خب دوستان اگر تا به حال به سایت ها و فروشگاه های اینترنتی ابزارآلات سری زده باشید

به هنگام خرید دریل شارژی به بخش مشخصات که مراجعه میکنید (جدولی مشابه جدول زیر میبیند) که مشخصات دریل شارژی را نشان میدهد ولی آیا با این اصطلاحات ابزاری آشنایی دارید؟

آشنایی مختصر با اجزاء و مشخصات یک دریل شارژی

جدول مشخصات دریل

قابلیت تنظیم سرعت و گشتاور
توان مصرفی
ولتاژ 
سرعت گردش آزاد
مشخصات سه‌ نظام
مشخصات باتری

راهنمای خرید و نکات کلیدی برای انتخاب و خرید انواع دریل شارژی

منظور از ولتاژ ورودی چیست؟

در راهنمای خرید دریل شارژی ولتاژ عامل مهمی در تعیین توان و قدرت دریل است. دریل 18 ولت قدرت بسیار بیشتری نسبت به دریل 12 ولتی از همان مارک دارد. اما یک دریل 12.2 ولتی ممکن است قدرت بیشتری نسبت به دریل 14 سیم ولتاژ از مارک دیگر داشته باشد.

بخاطر داشته باشید که اگرچه دریل 18 یا 20 ولتی از دریل بی سیم 12 ولت قدرت بیشتری دارد و یک دریل بی سیم قوی یا قدرتمند محسوب می شود اما وزن آن بیشتر است و حمل آن سخت تر است.

دریل های 12 ولتی سبک تر هستند و برای استفاده روزمره و نیازهای روزمره خانگی گزینه مناسبی هستند ، اما برای انجام کارهای سنگین تر با مدت زمان طولانی تر ، باید دستگاهب با ولتاژ بالاتر را در نظر بگیریم. به منظور استفاده از دریل های بی سیم برای اهداف صنعتی ، معمولاً از دریل های بی سیم 36 ولت استفاده می شود.

گشتاور چیست؟

گشتاور به نیرویی گفته می شود که باعث ایجاد و چرخش مته می شود و در نیوتن متر اندازه گیری می شود. گشتاور حداکثر سرعتی را که می توان با یک دریل بی سیم به دست آورد تعیین می کند.

برای ایجاد سوراخ در قطعات چوبی نیاز به گشتاور زیادی ندارد اما حفاری و سوراخکاری روی بتن و … به گشتاور بیشتری نیاز دارد. هر دریل شارژی با یک درجه گشتاور تعیین می شود. مقادیر بین 400-200 برای کار راحت تر و مقادیر بالای 500 برای ایجاد سوراخ در سطوح سخت تر استفاده می شود.

تنظیم گشتاور

قابلیت تنظیم سرعت و گشتاور انعطاف پذیری بیشتری به این نوع دریل شارژی می دهد. سرعت بالاتر برای ایجاد سوراخ در سطوح سخت تر و سرعت پایین برای پیچ مناسب است.

کنترل گشتاور بی سیم نیز از ویژگی های مهم دریل شارژی است. این بدان معنی است که می توان مته را طوری تنظیم کرد که هنگام محکم شدن پیچ وقتی به مقدار مقاومت خاصی رسید، از ادامه ای کار آن جلوگیری کند و این باعث جلوگیری از آسیب به پیچ  یا سفت شدن بیش از حد می شود.

تنظیم گشتاور باید بر اساس نوع و مواد ماده مورد حفاری تعیین شود. به عنوان مثال ، کنده کاری روی چوب نیاز به تنظیم گشتاور ندارد و انجام آن آسان است. اما کار روی سطوح سخت تر ، مانند فلزات ، معمولاً به حداکثر گشتاور نیاز دارد.

از تنظیم گشتاور نیز اغلب برای قرار دادن پیچ در چوب استفاده می شود. هرچه گشتاور تنظیم شده بیشتر باشد، قدرت پرخیدن پیچ بیشتر است.

سه نظام چیست؟

سه نظام قطعه از دریل شارژی است که در انتهای دریل قرار دارد و محلی است که مته های مختلفی روی دریل نصب می شود. انواع مته های مورد نیاز برای ایجاد سوراخ یا پیچ گوشتی شارژی بر روی سه نظام نصب می شوند. هرچه اندازه این سه نظام بزرگتر باشد ، مته های بزرگتری روی آن قرار می گیرد و دریل از قدرت بیشتری برخوردار می شود.

سه نظام در دو نوع آچار خور و اتوماتیک تولید می شوند. تفاوت این دو در نوع بسته شدن است. در واقع برای باز و بسته شدن مته های سه نظام آچارخور به آچار مخصوصی نیاز است که غالباً با دریل تهیه می شود.

اما در سه نطام اتوماتیک این ابزار مورد نیاز نیست و این کار به راحتی با دست انجام می شود. کارکرد سه نظام اتوماتیک از آچاری آسان تر است. اما به گفته متخصصان! هرچقدر مته سفت تر و محکم تر شود بهتر است که امر در در سه نظام آچاری انجام شود.

اندازه سه نظام

در واقع اندازه سه نظام قطر مته داخل سه نظام را تعیین می کند و ظرفیت سه نظام به معنای حداکثر میزان باز شدن فک است. از مته بزرگتر برای کارهای سختتر استفاده می شود. بنابراین دریل های بی سیم با اندازه سه نظام بالا و برای کار های سنگین مناسب اند.

دریلی که دارای سه نظام 1.2 اینچی است مناسب برای کارهای سنگین هستند. این اندازه بزرگترین سایز است که برای سه نظام در دریل های بی سیم استفاده می شود. دریل های مورد استفاده در کاربردهای عادی دارای سه نظامی 3.8 اینچی بوده و همچنین از اکثر دریل ها پشتیبانی می کنند.

باتری دریل های شارژی

باتری دریل های شارژی

از آنجا که کل قدرت دریل شارژی بر اساس باتری آن تعیین می شود ، بنابراین انتخاب نوع باتری فاکتور مهم و تأثیرگذاری در انتخاب و خرید دریل شارژی خواهد بود.

شما باید مطمئن شوید که یکی از بهترین باتری های قابل شارژ را انتخاب کرده اید. برخی از دریل های بی سیم باتری اضافی دارند. برخی دیگر از باتری قدرتمندتری استفاده کرده اند. در نظر گرفتن اینکه برای آماده کار شدن دریل چه مدت زمان لازم دارید ، در انتخاب دریل و باتری آن نقش مهمی دارد.

آمپر ساعت باتری مدت زمان باقی ماندن دریل بی سیم در حالت شارژ را نشان می دهد. البته باید تعادلی بین این زمان و وزن باتری وجود داشته باشد.

برای داشتن حداکثر زمان کار بین دو زمان شارژ ، باید از باتری های سنگین تر با آمپر های بالاتر استفاده کنید. باتری 4 آمپر دو برابر بیشتر از باتری های 2 آمپر کار می کند اما دو برابر هم سنگین هستند و از آنجا که بعضی از باتری ها سریع و در کمتر از 25 دقیقه شارژ می شوند ، ممکن است بخواهید از دو باتری بجای یک باظری سنگین استفاده کنید.

امروزه در اکثر دریل های بی سیم از باتری های لیتیوم یون استفاده می شود. این باتری ها باعث می شوند تا دریل ها با وزن کم ، عملکرد بهتر و عمر بیشتر نسبت به قبل در دسترس باشند.

شارژرهای جدید همچنین دارای نشانگر شارژ هستند که میزان شارژ دستگاه را نشان می دهد. برای تقویت دریل شارژی ، همیشه سطح شارژ باتری را بر اساس نشانگر شارژ بررسی کنید تا در هنگام کار شارژ کم نیاورید. علاوه بر این باید از شارژر متناسب با مارک باتری و سطح ولتاژ آن استفاده کنید.

7 نکته ای کلیدی برای خرید دریل شارژی

1. قدرت دریل

بدون شک ، دریلی که توانایی انجام کار کافی را نداشته باشد ، انتخاب خوبی نیست. قدرت دریل ها بسته به نوع آنها در تعداد و واحدهای مختلف بیان می شود. قدرت دریل های برقی بر حسب وات و قدرت دریل های بی سیم بر حسب ولتاژ تعیین می شود.

هرچه این عدد بیشتر باشد ، قدرت دستگاه بیشتر می شود و بنابراین ، هزینه خرید دریل شما بیشتر است.

2. عملکرد دریل های چکشی

قابلیت چکش یا ضربه در واقع ویژگی است که برخی دریل ها در اختیار کاربران قرار می دهد. این ویژگی به شما امکان می دهد با اعمال نیروی مضاعف و با ضربه های سریع ، تکراری و پی در پی با نیروی بیشتری دریل کنید.

مخصوصاً برای کار روی سطوح نسبتاً سخت. مانند دیوارهای گچ ، سطوح بتونی ، سیمانی و فلزات آهنی؛ در نتیجه ، اگر قصد دارید در این سطح کار کنید ، حتما به این نکته توجه کنید. ترجیحاً دریلی را انتخاب کنید که دارای این ویژگی باشد.

3. شکل ظاهری دریل

شکل ظاهری دریل

طراحی ابزار باید به گونه ای باشد که فرد با استفاده از آن احساس راحتی کند. وقتی برای اولین بار یک دریل را در دست میگیرید می توانید احساس خوبی داشته باشید. اما به این فکر کنید که بعد از چند ساعت استفاده چه احساسی خواهید داشت.

همانطور کا در بخش بالا به آن اشاره کردیم سعی کنید بسته به نیاز خود و کاری که قرار است با دریل انجام دهید دریل مناسب را انتخاب کنید

البته طراحی دریل در نوع استفاده نیز تأثیرگذار است. دریل ها بسته به نوع طراحی به دو دسته تقسیم می شوند:

دریل های T شکل

دسته دریل های T در مرکز دریل قرار دارد. در این نوع ، وزن دریل توزیع می شود تا فشار کمتری به مچ دست وارد شود.

دریل­ های طرح تفنگی

بسیاری از دریل های برقی از ساختاری تفنگی استفاده می کنند که در آن دسته در انتهای دریل قرار دارد. از طرف دیگر ، دریل های بی سیم اغلب به شکل T طراحی و تولید می شوند.

4. کلاچ دریل

با کلاچ دریل می توان سطح مقاومت برای نیرویی را که از دریل وارد می شود تنظیم کرد. با رسیدن نیرو به این سطح ، کلاچ آزاد می شود و هیچ نیروی اضافی به پیچ وارد نمی شود.

تنظیم مناسب کلاچ از شکستن و یا رد شدن پیچ در اثر نیروی زیاد جلوگیری می کند. همچنین کلاچ به دلیل مقاومت فیزیکی بیش از حد دریل به پیچ، از گرم شدن موتور دریل جلوگیری می کند.

5. قیمت دریل شارژی

بدون شک علاوه بر تمام عوامل و احتمالات ذکر شده در راهنمای خرید دریل شارژی مهم است و قیمت دریل شارژی نیز از فاکتورهای مهم است. امروزه قیمت و هزینه خرید یک دریل خوب به یکی از نگرانی های مصرف کنندگان و خریداران تبدیل شده است. عوامل مختلفی بر این قیمت تأثیر می گذارد.

مارک و نام سازنده یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار است. بیسیم یا باسیم، چکشی ، وسایل جانبی مانند باتری های اضافی از دیگر عواملی هستند که با قیمت نهایی دستگاه مرتبط اند.

6. امکانات جانبی دریل شارژی

از فاکتورهای دیگری که هنگام خرید دریل باید به آن توجه کنید لوازم جانبی آن است. ویژگی هایی مانند دسته کمکی ، باتری اضافی برای دریل های بی سیم ، کیف ، کلاه و چراغ های LED و……

7. مارک و قیمت دریل شارژی

بدون شک ، مارک و نام سازنده در هر ابزار یکی از عوامل مهم در انتخاب است. خرید دریل شارژی عالی از این قائله مستثنا نیست از مارک های شناخته شده ای بازار ابزار عبارت اند از: برند بوش / bosch؛ برند دیوالت / dewalt ؛ برند رونیکس / ronix؛ برند ماکیتا / makita؛ برند کرون / crown؛ برند آاگ / AEG.

لیست قیمت برندها و مدل های بازار:

دریل شارژی میلواکی Milwaukee

دریل شارژی آاگ (َAEG)

دریل شارژی دیوالت

دریل شارژی ماکیتا

دریل شارژی بوش

دریل پیچ گوشتی شارژی کرون

دریل شارژی رونیکس

دریل شارژی ادون

دریل شارژی توسن

بهترین مارک دریل شارژی

به طور طبیعی ، تولید کننده می تواند از نظر کیفیت ساخت ، تجهیزات و از طرف دیگر برای افزایش قیمت نهایی محصول بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین نباید از شرکت های دارای نام و نشان کوچک غافل شد. این شرکت ها برای ورود به عرصه رقابت و جلب مشتری اغلب تجهیزات مناسبی را با قیمت مناسب ارائه می دهند.
لیست قیمت پرفروش ترین دریل شارژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *