راهنمای خرید سشوار صنعتی

راهنمای خرید سشوار صنعتی یک ابزار صنعتی بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف است. این ابزار قدرت هنگام رنگ آمیزی بدنه ماشین برای تمیز کردن رنگ قدیمی و اشیاء دیگر مانند شکل دادن و از بین بردن لایه های قدیمی چسب استفاده می شود. این ابزار همچنین در صنعت الکترونیک برای اتصال قطعات یک برد الکترونیکی استفاده می شود.

در صورت نیاز به خرید سشوار صنعتی ، باید بهترین سشوار صنعتی را با توجه به مشخصات این گروه از تجهیزات انتخاب کنید. قدرت سشوار ، کنترل دما ، تنظیم دما ، عناصر و غیره اینها برخی از ویژگیهایی است که شما باید در مورد سشوارهای صنعتی مطالعه کنید. اما همین کافی نیست و باید اطلاعات جامع تری داشته باشید که مقاله ای راهنمای خرید سشوار صنعتی به آنها میپردازیم.

سشوار صنعتی چیست؟

سشوار صنعتی چیست؟

  • برای سشوارهای حرارتی با نام سشوار صنعتی نیز استفاده می شود.
  • این دستگاه عملکردی مشابه سشوار دارد با این تفاوت که قدرت بیشتری دارد و کاربرد آن در زمینه صنعت بیشتر است.
  • سشوار صنعتی دمایی بین 50 تا 600 درجه تولید می کند و برخی از انواع مورد استفاده در صنایع خاص می توانند تا 760 درجه تولید کنند.
  • این سشوارها مانند سشوارهای آرایشگری از یک لوله گرم کننده و یک دسته در انتهای آن تشکیل شده است که برای جلوه زیبا استفاده می شود و شبیه اسلحه است.
  • این نوع سشوار از یک عنصر ساده یا سرامیکی برای تولید گرما استفاده می کند و توسط نازل هوای گرم هدایت می شود و محفظه ای برای همه این اجزا طراحی شده است تا در حین کار آسیب نبینند. همچنین دستگاه با مکانیزم خاصی روشن و خاموش می شود.

انواع سشوار صنعتی

  • الکتریکی
  • مادون قرمز
  • گازی

کاربردهای سشوار های صنعتی چیست؟

این سشوارهای صنعتی در صنایع گرمایش ، شیشه دودی اتومبیل از بین بردن رنگ های فلزی ، خم شدن لوله های پلاستیکی ، برش در بسته بندی محصول ، پرداخت لاک های حرارتی در مدارهای الکترونیکی، پوشش های لایه بردار از سطوح مختلف استفاده می شود و یا چسب های صنعتی خشک  استفاده می شوند.

این دستگاه در دسته ابزارهای قدرتمند صنعتی قرار دارد ، زیرا قادر به تولید هوای گرم با دمای بالا است. تفاوت این سشوارهای حرارتی با سشوارهای معمولی در قابلیت تنظیم دور موتور با توجه به دما ، قابلیت تنظیم دقیق دما و همچنین تولید گرمای زیاد است. سشوار حرارتی در مشاغلی مانند برق ، جوشکاری ، صنعت و همچنین در تولید لامپ های کم مصرف استفاده می شود.

این سشوار به تعمیرات منزل از جمله حذف لایه های قدیمی رنگ دیوار ، بسته بندی یا باز کردن مواد پوشش و لحیم کاری (همراه با ابزار دیگر) کمک زیادی می کند.

همچنین برای جدا کردن چسب ها و برچسب ها از سطوح مختلف و در کارهای تخصصی مانند صاف کردن اتومبیل ، نوار MDF و لوله کشی ، سیم لاک زدن و دودی کردن شیشه های ماشین و موارد دیگر استفاده می شود. این سشوارها وزن زیادی ندارند و قیمت آنها بسته به قابلیت ها و مارک آنها متفاوت است.

مزایای استفاده از سشوار صنعتی

مزایای استفاده از سشوار صنعتی

  • دسته سشوار صنعتی از پلاستیک ساخته شده است که باعث می شود هنگام کار طولانی مدت با این دستگاه احساس خستگی نکنید.
  • این سشوار می تواند طیف گسترده ای از گرما را تولید کند و همین امر باعث شده این دستگاه در صنایع مختلف موثر باشد.
  • یکی دیگر از مزایای سشوار صنعتی این است که برای تولید گرما شعله ایجاد نمی کند ، زیرا شعله می تواند در حین کار به دستگاه آسیب برساند.

نحوه ای عملکرد سشوار صنعتی

سشوار صنعتی که به آن سشوار تفنگی نیز می گویند ، از دو قسمت اصلی ، موتور فن و عنصر گرمایشی تشکیل شده است. نحوه کار به این صورت است که فن با دمیدن فن ، هوا را از طریق درپوش مشبک انتهای سشوار می کشد و آن را از طریق عنصر گرم کننده عبور می دهد.

عنصر گرمایشی ، بسته به ماده معمولی یا سرامیکی خود ، توانایی گرم کردن هوا از 50 تا 700 درجه را دارد. هوای گرم شده سپس از سشوار خارج می شود.

تنظیم دما و جریان هوا با استفاده از کلیدهای موجود در دستگاه امکان پذیر است. یک نازل در خروجی سشوار نصب شده است تا جریان هوا را هدایت و متمرکز کند. سشوار همچنین دارای یک دسته برای استفاده راحت تر و کنترل آسان تر است.

راهنمای خرید سشوار صنعتی

انتخاب درست

اگر این وسیله را برای مصارف خانگی می خواهید ، حتماً سشوار مناسب برای کار در خانه بخرید ، زیرا استفاده از سشوارهای مناسب فضای کارگاه بسیار خطرناک است. لازم به ذکر است که این ابزار قدرت کمی خطرناک است و رعایت اصول ایمنی برای محافظت از ایمنی شما ضروری است.

قدرت و توان

به یاد داشته باشید که به ولتاژ و توان دستگاه توجه کنید و دستگاهی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد. زیرا این سشوارها بسته به قدرت خود توانایی پاسخگویی به نیازهای شما را دارند.

امروزه اکثر سشوار صنعتی موجود در بازار مدل های کابل برقی هستند و به مقدار نسبتاً زیادی برق نیاز دارند – برق از 500 تا 25000 وات متغیر است. شما می توانید برای انجام کار خود یکی را بر اساس نیاز خود خریداری کنید.

جریان هوا قابل تنظیم

راهنمای خرید سشوار صنعتی

جریان هوا قابل تنظیم یا تنظیم میزان جریان هوا به شما امکان می دهد مثلاً هنگام کار با مواد سبک یا هنگام کار روی سطوح حساس که نمی خواهید در معرض گرما باشید ، آن را تنظیم و کنترل کنید.

به همین ترتیب ، می توانید هوا را برای سرعت بیشتر و در نتیجه سریعتر افزایش دهید. مانند کنترل دما ، این می تواند شامل تعدادی از تنظیمات سرعت ثابت یا یک صفحه تنظیم پیوسته برای کنترل کامل تر باشد.

کنترل دما

هنگام خرید حتما به دکمه کنترل دما توجه کنید زیرا با استفاده از این ویژگی می توانید از آن برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید و در واقع کاربردهای بیشتری دارد. برخی از این دستگاه ها دارای تنظیمات دما به صورت خودکار هستند و نیازی به کنترل دستی دما نیست.

جنس بدنه

سشوارهای صنعتی و همچنین سایر وسایل صنعتی باید از هرگونه ضربه محافظت شوند برای مورد باید دستگاهی انتخاب کنید که از جنس خوبی بهرمند باشد. زیرا در سشوارهای صنعتی ، هنگام کار ، دمای عنصر سرامیک دستگاه به شدت افزایش می یابد و بسیار حساس و شکننده می شود و با کوچکترین ضربه آسیب دیده و شکسته می شود.

وزن سشوار

هنگام خرید سشوار دستان خود را فراموش نکنید. سشوارهای سبک شما را اذیت نمی کنند. این ممکن است یک مشکل جزئی به نظر برسد ، اما هنگام کار کردن با سشوار صنعتی باید راحت باشید. این نکته با گذشت زمان برای شما روشن خواهد شد. پیشنهاد ما این است که به دنبال موارد سبک وزن باشید.

توان سشوار

برای خرید سشوار صنعتی میزان باد و دمای دستگاه است که با توجه به نیاز کار ، توان خروجی باید در نظر گرفته شود مهم است. میزان باد دستگاه بر حسب لیتر در دقیقه و دمای تولید بر حسب درجه سانتیگراد در جدول مدلهای جدید این دستگاه توانایی تولید دماهای مختلف و جریانهای مختلف باد را دارند بنابراین می توانند چندین جریان باد خاص و چندین دما در ترکیب خاص تولید کنند.

نازل سشوار

نکته مهم دیگر استفاده از نازل های مختلف برای کنترل جریان باد از دستگاه برای انجام کارهای مختلف است.نمونه های جدید این دستگاه مجهز به یک بسته حاوی نازل های مختلف و متعدد است.

قطع کن گرما

اگر درجه حرارت بیش از دمای تنظیم شده یا حداکثر دمای خروجی باشد ، در صورت دارا بودن قطع خودکار، منبع تغذیه برای حفظ ایمنی یا حفظ دمای مورد نیاز قطع می شود.

همچنین ، ماده عنصر الکتریکی تأثیر مستقیمی بر عمر و کارایی آن دارد نسل های جدید سشوارهای برقی دارای عناصر سرامیکی با پوشش فلزی کاملاً فولادی هستند.
لیست قیمت پرفروش ترین سشوار صنعتی

منبع
latimeselectronicshub

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *