10 نکته ای مهم و راهنمای خرید مینی فرز

مینی فرز یکی ابزار های کلیدی و کاربردی اکثر مشاغل است حال که تصمیم به خرید مینی فرز یا تعویض مینی فرز خود هستید توصیه میکنیم قبل از انتخاب و خرید نکات کلیدی و تحقیق کاملی در این زمینه داشته باشید تا هزینه اضافی نپردازید.

در هر زمینه ، حرفه یا صنعتی که فعال و مشغول هستید ، غیرممکن است که چندین بار از خود در مورد معیارهای خرید خوب نپرسید یا از دیگران سوال نکنید. مخصوصاً اگر در زمینه فعالیت خود یکی از موفق ترین افراد باشید.

بنابراین ، در این مقاله، تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از سردرگمی و ابهام، و برای کمک به متقاضیان خرید مینی فرز بپردازیم. ما دیگر فقط با ارائه یک مارک یا مدل خاص شما را همراهی نمی کنیم. ما معیارهای مهم برای خرید مینی فرز را بسته به نیاز شما توضیح میدهیم باما همراه باشید.

10 نکته ای کلیدی که قبل از خرید مینی فرز باید بدانید:

راهنمای خرید مینی فرز

1. ارگونومی دستگاه

هر ابزاری که خریداری می کنید ، صرف نظر از اندازه آن ، باید در دست شما راحت باشد و از کار با آن احساس خستگی نکنید. اگر این مهم را هنگام خرید در نظر نگیرید ، هنگام برش زودتر خسته می شوید و از انتخاب خود پشیمان می شوید.

به طور کلی ، عوامل اصلی تعیین کننده راحتی دستگاه وزن و اندازه هستند. به دنبال ابزاری باشید که بتوانید بدون خستگی طولانی تر با آن کار کنید. دستگاه های فرز پیشرفته معمولاً به دسته های ضد لرزش مجهز هستند که از انتقال انرژی دستگاه به کاربر جلوگیری کرده و راحتی ابزار را هنگام کار افزایش می دهند.

2. نوع دسته مینی فرز

دسته مینی فرز به دو مدل دسته کوتاه و دسته بلند تقسیم می شود. از آنجا که تولید مینی فرز به دلیل نیاز به مینی فرز های کوچک اما قدرتمند است ، توانایی کار در شرایط مختلف را فراهم کرده است و باید گفت مینی فرز با دسته کوتاه می تواند در موقعیت های مختلف مانند گوشه های بسته که امکان ورود را ندارند، می توان از آنها استفاده کرد.

مینی فرز های دسته بلند محبوبیت خوبی دارند، با این حال ، اگر کنترل و تسلط آنها بر روی مینی فرز کمتر باشد و با استفاده طولانی مدت باید امنیت و تسلط بیشتری نسبت به نوع دسته کوتاه کاربر داشته باشد، اما این دلیل خوبی برای توصیه این نوع مینی فرز به همه کاربران نیست

مینی فرز برای انواع کارهای خانگی و نیمه صنعتی معمولاً در دسته کوتاه تولید می شود اما نوع صنعتی مینی فرز در دو دسته کوتاه و بلند موجود است.

3. دسته کمکی

دسته کمکی فرز به شما امکان می دهد هنگام کار با این دستگاه کنترل بیشتری داشته باشید. دستگیره های کمکی در دو نوع ضد لرزش رایج موجود است که نوع ضد لرزش، لرزش کمتری از دستگاه به کاربر منتقل می شود.

در بعضی از مینی فرز ها می توان دسته را در دو طرف دستگاه سوار کرد. این به شما امکان می دهد تا هنگام کار به راحتی از هر دو دست استفاده کنید.

 برش راهنمای خرید مینی فرز

 

4. سیم مینی فرز

سیم های مینی فرز باید از طول مناسبی برخوردار باشند تا در مواقعی که از پریز دور هستیم، بتواند عملیات برش را انجام دهد و نباید خیلی بلند باشد تا برای رفت و آمد همکاران در حین کار مشکل ساز شود.

علاوه بر این سیم مینی فرز باید دارای پوشش مناسبی باشد، به طوری که هنگامی که تحت فشار است، برای سیم هیچ مشکلی به وجود یا قطع نشود و که معمولاً در تولید سیم از یکی از استانداردهای بین المللی را که معمولاً توسط استاندارد VDE رعایت می شود

5. وات مینی فرز

به طور کلی ، ما نیاز به خرید مینی فرز را با توجه به نیاز خود تشخیص میدهیم و باید بدانیم که مینی فرز با قدرت بیشتر دارای وزن بیشتر، صدای بیشتر و حتی ارتعاش بیشتر است که باعث می شود کاربر در استفاده طولانی مدت از دستگاه آسیب جدی خواهد دید.

برای خرید ابزار، که مقوله ای کاملاً تخصصی است، باید از کاربرد ابزارها و نیازهای خود آگاهی داشته باشیم تا هزینه ها را کاهش دهیم و به خود و محیط زیست آسیب نرسانیم.

بسته به کاربرد آنها ، مینی فرزها دارای موتورهایی با قدرت متفاوت هستند که به چند دسته تقسیم می شوند:

  • مینی فرز خانگی 500 تا 700 وات
  • مینی فرز نیمه صنعتی 700 تا 900 وات
  • مینی فرز صنعتی 900 وات به بالا

6. سهولت تعویض ذغال

تعویض ذغال راهنمای خرید مینی فرز

نحوه مدیریت زغال موتور الکترونیکی به گونه ای است که در صورت نیاز به تعویض زغال است، که کاربر می تواند بدون ارسال دستگاه به سرویس ، زغال دستگاه را تعویض کند.

اما باید بدانیم که سوال جایگزینی زغال باید با دقت کامل و توسط شخصی انجام شود که بر مشخصات فنی ذغال و فرز تسلط داشته باشد ، در غیر این صورت دستگاه به شدت آسیب خواهد دید.

7. سرعت مینی فرز

مینی فرز های اغلب برای برش آهن استفاده می شود. در این میان مینی فرز هایی با سرعت قابل تنظیم وجود دارد که به آنها مینی فرز های دیمردار گفته می شود. سرعت این مینی برش ها اغلب در 6 حالت مختلف تنظیم می شود که می توان برای برش سنگ ، آهن ، فولاد ، اره ، سنگ زنی و موارد دیگر استفاده کرد.

8. منبع تغذیه

  • مینی فرز برقی: مینی فرزها در سه نوع برقی ، بی سیم و پنوماتیک در بازار موجود است که هرکدام مزایا و معایبی دارند. لازم به ذکر است که مینی فرز برقی بسیار مورد استفاده و پرکاربرد است، دارای قیمت مناسب و کارایی بالایی است ، اما صدای بلندی دارد و فقط در مکان هایی که کابل های برقی وجود دارد ، قابل استفاده است.
  • مینی فرز شارژی: مینی فرز بی سیم برای استفاده در مکانهایی که دسترسی به برق وجود ندارد ، طراحی شده است. در حقیقت قابلیت حمل و صدای کم از مزایای این دستگاه قابل شارژ است اما هزینه بالایی دارد و مشکل دیگر شارژ مجدد باتری است.
  • مینی فرز بادی: مینی فرز بادی ابزاری است که با کمپرسور هوا کار می کند ، صدای کم و میرایی بسیار کمی دارد اما نیاز این دستگاه به مخزن هوا یا کمپرسور از معایب آن است. همچنین قیمت نسبتاً بالایی دارد. هنگامی که با معایب و مزایای این ابزار آشنا شدید ، بسته به نوع کاربری خود باید یکی از این سه نوع را انتخاب کنید.

9. قطر صفحه برش

قطر صفحه برش راهنمای خرید مینی فرز

هرچه قطر دیسک برش یا اندازه دیسک بیشتر باشد، باید قدرت موتور نیز بیشتر باشد. اما لازم نیست بزرگترین درایو را انتخاب کنید. مهم انتخاب صفحه ای است که برای کار شما مناسب است و می تواند برای کار شما استفاده شود. در مواردی که باید مراقب باشید و جزئیات شما کوچک است ، باید از دیسک کوچک استفاده کنید.

10. استارت نرم

برخی از مدل ها استارت نرم دارند ، بنابراین با فشار دادن دکمه پاور سرعت دستگاه به آرامی افزایش می یابد و دستگاه شوکه نمی شود. در هنگام خرید می توانید این ویژگی را نیز در نظر بگیرید ، اما باید به خاطر داشته باشید که بر قیمت دستگاه تأثیر می گذارد. اگر به دنبال وسیله ای ارزان قیمت هستید ، این گزینه را در نظر نگیرید.

لیست پرفروش ترین مینی فرز

لیست پرفروش ترین مینی فرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *