راهنمای خرید کمپرسور باد

راهنمای خرید کمپرسور باد موضوع این مطلب است خب کمپرسور هوا هم مانند هر ابزار دیگری ریزه کاری های خودش رو داره و قبل از خریدش باید اطلاعات کافی در این زمینه رو کسب کنیم.

کمپرسورهای هوا یکی از ابزارهای اصلی در بسیاری از محل های کار مانند نقاشی یا تعمیرگاه خودرو و نجاری است. البته باید بدانید که این ابزار در حوزه ای پزشکی و دندانپزشکی هم کاربرد داردکه باید از کمپرسور باد بی صدا استفاده کنید.

صددرصد شمایی که الان داری این مقاله رو میخونی سری به بازار ابزار زدید و شما با بسیاری از مارک های این ابزارها آشنا هستید ، برای خرید آنها باید دانش و اطلاعات کاملی در مورد کمپرسور هوا داشته باشید تا با توجه به نیاز خود انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه این مقاله ، راهنمای خرید کمپرسور هوا آماده کرده ایم تا به شما در خرید کمک کند.

کمپرسور باد چیست؟

کمپرسور هوا دستگاهی است که ممکن است آن را در مکانیکی ها دیده باشید که وظیفه تأمین هوای فشرده شده مورد نیاز انواع ابزارهای بزرگ و کوچک پنوماتیک مانند میخ کوب های بادی یا آچارهای بکس های بادی را دارد. این دستگاه در انواع و حجم های مختلف در بازار موجود است.

کمپرسور برای فشرده سازی هوا و گازهای طبیعی ، اکسیژن ، ازت و سایر گازهای صنعتی استفاده می شود.

روش کار کمپرسور هوا بسیار ساده است. این دستگاه ابتدا مانند یک جارو برقی در یک فشار خاص هوا را می مکد و پس از فشرده سازی هوا را با فشار بالا ارسال می کند.

آزاد شدن هوا با سرعت زیاد به خارج باعث ایجاد انرژی جنبشی می شود. این انرژی جنبشی برای استفاده در صنایع مختلف طراحی شده است و باعث تفاوت در مشخصات فنی مختلف کمپرسورهای هوا می شود.

این عمل معمولاً باعث افزایش دما می شود ، بنابراین معمولاً یک کمپرسور های باد دارای خنک کننده هستند تا دمای گاز خروجی را کاهش دهد. اهمیت این دستگاه منجر به فروش زیادی کمپرسور هوا در کشورمان در سالهای اخیر شده است.

این دستگاه ها معمولاً در کارگاه ها و تعمیرگاه های اتومبیل قرار می گیرند. برخی از مدل های این دستگاه دارای مخازن بزرگ و اسب بخار بالا هستند. به این ترتیب می توانید مدت ها و بدون ایجاد مزاحمت از آنها استفاده کنید. در واقع ، کمپرسورهای هوا همکاره هستند. از پرکردن هوا در لاستیک ماشین گرفته تا رنگ آمیزی ماشین و تأمین نیرو و انرژی به ابزارهای مختلف.

انواع کمپرسور هوا

آشنایی با  کمپرسور پیستونی و اسکرو

قبل از مطالعه راهنمای خرید کمپرسور باد بهتر است با انوا کمپرسور هوا آشناشویم :

کمپرسور هوا بسته به میزان مصرف مشتری ،دارای مخزن و حجم دستگاه کمپرسور از 10 لیتر تا 80 لیتر و از 100 لیتر تا 1200 لیتر متغیر است.

تنوع ویژگی های این محصول باعث محبوبیت آن در انواع کارگاه ها و کارخانه های بزرگ و کوچک شده است. بسته به نوع خدماتی که کمپرسور ارائه می دهد ، اندازه و نوع آن نیز متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال ، یک کمپرسور هوا قابل حمل می تواند برخلاف مدل ساکن که سنگین تر است ، به مکان های مختلف منتقل شود. البته مدل سنگین تر در کارخانه های بزرگ کاربرد بیشتری دارد. نوع کمپرسور باد بی صدا کاربرد های پزشکی دارد.

کمپرسور هوا استوانه ای

کمپرسورهای هوا استوانه ای یکی از محبوب ترین انواع این دستگاه است. این نوع کمپرسورها ظرفیت و توان مطلوبی دارند.

کمپرسورهای استوانه ای معمولاً نیازی به روغن ندارند و به راحتی می توانید آنها را نگهداری کنید. البته باید توجه داشته باشید که این دستگاه ها سر و صدای زیادی نیز ایجاد می کنند.

کمپرسورهای هوا استوانه ای مشابه کمپرسور هوا پنکیکی هستند و اغلب در کارگاه ها استفاده می شوند.

کمپرسور هوا پنکیکی

کمپرسورهای باد پنکیکی را می توان دستگاه های کوچک و ارزان قیمت دانست. ظرفیت نسبتاً کم این کمپرسور باعث می شود تا قدرت و زمان کارکرد آن در مقایسه با سایر دستگاه ها کم باشد.

همچنین وزن آن کمتر و جمع و جورتر از سایر کمپرسورها است. علاوه بر این ، به روغن احتیاج ندارد و می توانید آن را به راحتی ذخیره کنید. کمپرسورهای پنکیکی نیز صدای نسبتاً بلندی دارند.

کمپرسور هوا دو مخزنه

همانطور که از نام این کمپرسور مشخص است ، کمپرسورهای دو مخزن ظرفیت بار بالاتری دارند.

با این دستگاه می توانید مدت طولانی تری با این کمپرسور هوا کار کنید. از کمپرسورهای دارای دو مخزن می توان برای منبع انرژی به ابزارهای بادی مانند: میخ کوب های بادی یا آچارهای بکس های بادی  استفاده کرد.

نکته ای که باید با این دستگاه به خاطر بسپارید ، وزن زیاد آن است که حرکت شما را با مشکل مواجه می کند.

کمپرسور دو مخزن یکی از حرفه هایی است که هوای بیشتری را حمل می کند و کارایی بیشتری دارد.

کمپرسور هوا ثابت

اگر قصد دارید برای کارگاه یا تعمیرگاه با مکان ثابت کمپرسور بخرید ، کمپرسور هوا ثابت گزینه خوبی برای شماست.

این کمپرسورها دارای موتور بسیار قدرتمندی هستند. علاوه بر این ، آنها دارای اندازه و وزن زیادی هستند. بنابراین ، آنها برای مکانهای ثابت مناسب هستند و نیازی به جابجایی ندارند.

کمپرسور هوا قابل حمل

اگر داشتن کمپرسور باد جزئی جدایی ناپذیر در کار شماست و شما باید مدام از آن استفاده کنید ، کمپرسورهای قابل حمل برای شما مناسب هستند.

این دستگاه ها قدرت بالایی دارند و به راحتی قابل استفاده هستند. یکی از ویژگی های خوب کمپرسورهای قابل حمل بی صدا بودن آنهاست.

کمپرسور باد فندکی

کمپرسور باد فندکی

و در آخر نوع کمپرسور هوای فندکی که برای استفاده در ماشین مناسب است، این کمپرسورها قدرت بالایی دارند و اغلب بدنه فلزی دارند. این دستگاه ها اندازه ، وزن و ولتاژ متفاوتی دارند که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید.

نوع روغنی و بدون روغن بخریم؟

  • کمپرسورهای روغنی از پمپ روغن استفاده می کنند و همچنین سنگین تر از مدل غیر روغنی هستند.
  • کمپرسورهای معمولی بدون روغن برای محیط های تمیز و در هوای سرد مناسب ترند.

کمپرسور باد تک مرحله ای یا دو مرحله ای؟

یکی از مهمترین عواملی که در راهنمای خرید کمپرسور باد باید در نظر گرفت این است که آیا شما به یک کمپرسور تک مرحله ای یا دو مرحله ای نیاز دارید؟

کمپرسور باد تک مرحله ای

این کمپرسور دارای یک پیستون است. هوا به داخل استوانه مکیده می شود. سپس پیستون هوای محبوس شده را با یک ضربه به حدود 120 psi فشرده می کند و سپس هوای فشرده شده در مخزن ذخیره می شود.

کمپرسورهای یک مرحله ای مقرون به صرفه تر از کمپرسورهای دو مرحله ای هستند ، اما در صورت نیاز به فشار زیاد هوا کاربرد ندارند.

کمپرسور باد دو مرحله ای

این کمپرسورها دارای دو پیستون برای تأمین فشار هوا هستند.کمپرسور هوا دو مرحله ای نیز برای استفاده طولانی مدت ایده آل است. این مدل ها معمولاً بهترین انتخاب برای کاربردهای مشاغل صنعتی هستند.

آشنایی با  کمپرسور پیستونی و اسکرو

انواع کمپرسور هوا

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی معمولاً دارای اجزایی مانند میل لنگ ، میله اتصال ، سیلندر ، پیستون و سر شیر است که قدرت فشرده سازی لازم را از طریق یک موتور گازی یا الکتریکی تأمین می کند.

کمپرسور هوای پیستونی نیز مخزنی دارد تا هوا را در محدوده فشار مشخص شده نگه دارد. هوا از طریق شیر مکش که در واقع یک سر سیلندر است وارد کمپرسور می شود.

وقتی پیستون به عقب حرکت می کند ، فضای جلوی آن از طریق دریچه ورودی با هوا پر می شود. هنگامی که پیستون به جلو حرکت می کند ، هوا را فشرده کرده و به انتهای دیگر سیلندر می فرستد.

انتهای دیگر سیلندر شیر تخلیه است که هوای فشرده را به داخل مخزن هدایت می کند و این کار تا زمانی که مخزن پر شود تکرار می شود.

اکثر این مدل کمپرسورها از سوئیچ فشار برای توقف خودکار پیستون ها هنگام رسیدن هوای مخزن به فشار از پیش تعیین شده استفاده می کنند.

کمپرسور اسکرو

کمپرسورهای اسکرو انواع مختلفی دارند ، از جمله بدون روغن و روغنی. در نوع بدون روغن ، کمپرسور نیازی به روغن کاری مداوم ندارد و روغن مورد نیاز در حین تولید یکبار در کارخانه به قطعات تزریق می شود. با این حال ، مدل های دیگر نیاز به روغن کاری کمپرسور دارند.

کمپرسور اسکرو نسبت به نمونه های مشابه خود دارای این مزیت است که علاوه بر مصرف انرژی کمتر ، دارای لرزش و سر و صدای کمتری است و همچنین عمر بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارد.

این دستگاه که به عنوان کمپرسور هوای دیزلی نیز شناخته می شود ، در واقع بهترین کمپرسور هوا در صنایع خودروسازی ، شیمیایی و فضایی است که طبق استانداردهای جدید با ظرفیت هوادهی بالا کمترین مصرف انرژی را برای مشتریان فراهم می کند.

راهنمای خرید انواع کمپرسور باد

راهنمای خرید انواع کمپرسور باد

قبل از خرید هر ابزاری ، باید چند نکته اساسی را در نظر بگیرید تا به شما در انتخاب کمک کند. یا حداقل سعی کنید مطلب راهنمای خرید آن ابزار را مطالعه کنید راهنمای خرید کمپرسور باد مطلبی کامل برای خرید این ابزار است:

فشار هوا

فشار هوا که در زمینه ای تخصصی به آن PSI گفته می شود ، معمولاً با پوند بر اینچ مربع یا PSI اندازه گیری می شود. این دستگاه برای داشتن عملکرد قابل قبول باید حداقل به فشار PSI 90 برسد.، اما برای نگهداری 90 PSI در این ابزار هنگام خرید ، باید دستگاهی با فشار هوای بالاتر خریداری کنید.

بسیاری از کمپرسورهای صنعتی دو مرحله ای هستند ، به این معنی که فشار هوا در مرحله اول به حدود 90 و در مرحله دوم به 175 PSI می رسد.

بیشتر کمپرسورهای کوچک و خانگی تک مرحله ای هستند و در نهایت به فشار هوا PSI 125-135 می رسند که با توجه به محدودیت های موجود در شلنگ و جفت شدن ، برای کارکرد مناسب و مطلوب لازم است.

حجم هوا

کمپرسور هوا برای شروع کار باید مقدار مشخصی هوا تولید کند. حجم هوای تولید شده توسط کمپرسور در فوت مکعب در دقیقه (CFM) تخمین زده می شود.

دانش در مورد CFM کمپرسور هوا برای تعیین نوع ابزاری که کمپرسور می تواند کار کند ضروری است. به عنوان مثال ، برای خرید کمپرسور خانگی با فشار هوا 90 تا 125 ، حجم هوا نیز باید 3-4 باشد.

منبع تغذیه دستگاه

منبع تغذیه دستگاه

تأمین نیروی مورد نیاز کمپرسورهای هوا معمولاً برق ، گاز و بنزین است. اگر برای منزل خود کمپرسور هوا می خرید ، بهتر است نوع برقی را انتخاب کنید. مطمئناً اگر به برق دسترسی ندارید ، بهتر است از منابع دیگر استفاده کنید.

کمپرسورهای برقی در ولتاژهای 110 تا 120 ولت کار می کنند. مدل هایی که با بیش از دو موتور کار می کنند به حدود 220-240 ولت نیاز دارند.

مدل های برقی برای استفاده در محیط داخلی  مناسب هستند ، زیرا در هنگام کار دود تولید نمی کنند. مدلهای دیزلی دارای مشخصات بهتر و قدرتمندتری هستند و برای صنایع سنگین مناسب هستند.

اسب بخار

اسب بخار در واقع قدرت کمپرسور را تعیین می کند. در نظر گرفتن قدرت کمپرسور اسب بخار (HP) روش خوبی برای خرید کمپرسور هوا مورد نیاز شماست ، اما متأسفانه به دلیل برخی از ترفندهای فروشنده های صنعت ابزار در رتبه بندی اسب بخار  فروشگاه های بزرگ برای فروش کمپرسور باد بیشتر نمیتوان به رتبه بندی اسب بخار اعتماد کرد.

کمپرسورهای صنعتی معمولاً با دقت در این زمینه ارزیابی می شوند تا ببینند کمپرسور بادی چقدر اسب بخار است تا به توان آن توجه کند.

به عنوان مثال ، یک موتور واقعی 5 اسب بخار. با مدار 24 آمپر با ولتاژ 220 ولت کار می کند، در حالی که اکثر کمپرسورهای خانگی با یک مدار معمولی 15 آمپر با 110 ولت کار می کنند ، قدرت واقعی در حدود 2 اسب بخار واقعی است. همچنین قدرت کمپرسور هوا با موتور بنزینی با موتور الکتریکی متفاوت است.

قیمت کمپرسور هوا

اگر سری به بازار بزنید و راهنمای خرید کمپرسور باد سایت های همکاران را خوانده باشید انواع مارک های کمپرسور هوا چینی ، ایتالیایی و … را پیدا خواهید کرد. خوشبختانه اکنون با پیشرفت تکنولوژی و تأسیس چندین کارخانه در کشور ، تولید و فروش کمپرسورهای هوای ایرانی مورد توجه بسیاری از صنعتگران قرار گرفته است.

عواملی مانند مارک دستگاه قطعاً در قیمت کمپرسور تأثیرگذار خواهد بود ، بنابراین اگر به دنبال بهترین مارک کمپرسور هوا هستید، باید هزینه های بیشتری برای خرید کمپرسور هوای مورد نیاز خود بکنید

بهترین برندهای تولید کننده ای پمپ باد

بهترین برندهای تولید کننده ای پمپ باد

برای خرید پمپ باد بهتر است با برندهای معروف کمپرسور باد آشنا شویم. برای دریافت اطلاعات بیشتر ، بهترین و مناسب ترین دستگاه را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید:

  • هیوندای: این برند یکی از مارک های شناخته شده در بازار ایران است که توانسته موقعیت خوبی را در بازار به خود اختصاص دهد. کمپرسور هیوندای از مدرن ترین تکنولوژی ساخته شده است و خدمات پس از فروش گسترده ای در ایران دارد.
  • توسن پلاس: این شرکت همچنین با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی موفق به راه اندازی پمپ های با کیفیت بالا ، خوب و متنوع شده است.
  • رونیکس: مارک Ronix که تولید کننده ابزار بسیار با کیفیت و قدرتمند است. همچنین کمپرسورهایی تولید کرده است که از نظر کیفیت و کارایی در سطح خوبی قرار دارند.

مخزن کمپرسور هوا

یکی از نکات راهنمای خرید کمپرسور باد که باید قبل از خرید به آن توجه کنید ، حجم مخزن است. البته این از اهمیت کمتری نسبت به عوامل قبلی برخوردار است ، زیرا مخزن کمپرسور هوا تولید نمی کند.

و فقط وظیفه ای ذخیره ای هوای دستگاه را دارد. با این حال ، مخزن بزرگتر حمل و نقل را دشوار می کند ، به خصوص برای کسانی که کمپرسور هوا را برای استفاده در منزل خریداری می کنند ، حجم مخزن بین 10 تا 30 لیتر توصیه می شود.

اگر تصمیم به خرید کمپرسور باد برای کارگاه و کارخانه های بزرگ را دارید توصیه میکنیم حجم مخزن 30 تا 50 لیتر خریداری کنید زیرا از حجم های زیاد برای مصارف صنعتی استفاده می شود.
لیست قیمت پرفروش ترین کمپرسور باد

منبع
bywaysamazon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *