آموزش کار با پیستوله رنگ پاش چگونه است؟

آموزش کار با پیستوله رنگ پاش چگونه است؟

تفنگ پاششی ابزاری است که روند رنگ آمیزی را ساده می کند. اثربخشی و استفاده از این ابزار آسان است و سرعت کار چند برابر می شود ، اما از آنجا که یک سری نکات ایمنی برای کار با آن و عملکرد خطرناک آن وجود دارد ، برخی از افراد دنبال آن نمی روند.

در ادامه این مقاله به یک سری نکات اشاره خواهیم کرد. که با استفاده از این نکات به شما کمک می کند تا با اسلحه راحتتر کار کنید و همچنین می توانید به خوبی با آن کار کنید و نگرانی هایتان برطرف می شود ، بنابراین با ما همراه باشید

آموزش کار با پیستوله رنگ پاش نشت رنگ

تعدادی از ابزارها خطرات کار را به همراه دارند. فردی که با او کار می کند باید هوشیار و بسیار محتاط باشد. تزریق رنگ به بدن یکی از خطرات کار با اسلحه است. یکی از کارهای اشتباهی که مردم انجام می دهند جلوگیری از نشت رنگ و استفاده از دستکش و تجهیزات محافظتی هنگام کار با آن است. نشت رنگ نیز خطرناک است. از آنجا که رنگ با سرعت زیاد و نیروی زیادی به پوست نفوذ می کند ، بنابراین اگر با نشت رنگ مواجه شدید ، بلافاصله دستگاه را خاموش کنید تا در صورت عدم تغییر نشت ، اسلحه دوباره تعویض نشود. سعی کنید آن را با دست تعمیر نکنید زیرا فشار روی دستگاه بسیار زیاد است.

آموزش کار با پیستوله رنگ پاش محافظ سر پیستوله

اگر برای کار با اسلحه از فیوز استفاده می کنید ؛ این باعث می شود دستگاه به بدن یا بازو نزدیک نشود و فرد را در امان نگه دارد.

همچنین ، هنگام کار با این دستگاه حتماً لباس مناسب بپوشید تا بتوانید از رنگ و حلال روی بدن خود جلوگیری کنید ، همچنین باید از عینک محافظ استفاده کنید. پیستوله رنگ پاش همچنین دارای یک سری خطرات چشمی است ، بنابراین توصیه می شود هنگام کار هم از لباس و هم از عینک استفاده کنید.

آموزش کار با پیستوله رنگ پاش

یکی از کارهایی که می توانید برای محافظت از دستگاه خود انجام دهید ، استفاده صحیح از آن و تمیز کردن آن است. هنگام کار با رنگ ، دستگاه بسیار کثیف می شود ، که باید برای تمیز کردن آن با آب و ضد یخ در پیستوله رنگ پاش استفاده کنید ، تا جریان رنگ بسیار بهتر شود.

آموزش کار با پیستوله رنگ پاش خطر هنگام کار

  • خطر برق گرفتگی در حین کار
  • رنگ اسپری غیرطبیعی
  • قطره قطره شدن رنگ
  • نشت رنگ

آموزش کار با پیستوله رنگ پاش

برای اینکه بتوانید با اسلحه کار کنید ، ابتدا تمام نکات ایمنی آن را دنبال کنید و سپس شروع به کار کنید. ابتدا سعی کنید سطح مورد نظر را تمیز کرده و سپس آن را با گریس معدنی یا آب تمیز کرده و در مرحله بعدی یک لایه رنگ بزنید و در مرحله بعد عیب ها را بمالید و تمیز کنید.

همچنین ، با توجه به غلتک رنگ ، باید توجه داشته باشید که کاملاً از اسلحه خارج می شود. هنگامی که رنگ خیلی ضخیم است و به سختی می توان آن را از روی پیستوله رنگ پاش برداشت. همچنین وقتی خیلی نازک باشد متورم می شود. برای جلوگیری از مشکلات رنگ ، ابتدا دستورالعمل های تولید کارخانه را در نظر بگیرید.

سپس شیر هوا را وصل کرده و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعدی مقداری از تینر را درون مخزن بریزید تا ورودی لوله باز شود. سپس شیر دوز را برای مایع ورودی باز کرده و ماشه را فشار دهید پس از خارج کردن مقداری هوا ، رنگ با کمی فشار بیرون می آید. از طرف دیگر ، یک پیچ در پشت اسلحه وجود دارد تا اندازه رنگهای نمایش داده شده را تنظیم کند و هر بار که پیچ را مشاهده می کنید ، میزان رنگ باز شده شما کاهش می یابد. یک پیچ تنظیم کننده دیگر نیز در پیستوله رنگ پاش وجود دارد که پیچ تنظیم کننده فشار هوا است. این ویژگی ها در مدل های قدیمی موجود نیست.