آچار چرخ ۲۰۶ کجاست؟

پنچر شدن لاستیک ماشین، در نگاه اول تعویض لاستیک بسیار دشوار به نظر می رسد. به خصوص در مواقعی و شرایطی که به هیچ وجه شرایط تغییر ماشین اضافی را ندارید. اما در صورت تصادف چاره ای جز رزرو و تعویض لاستیک ها نیست.

با این حال ، محل و روش حذف مقدار اضافی در اتومبیل ها متفاوت است. با این وجود قطعات یدکی در تمام اتومبیل ها به یک شکل تعویض می شوند. توضیحات زیر در مورد قطعات یدکی 206 و قطعات یدکی سانتافه صدق می کند.

آچار چرخ ۲۰۶ کجاست؟

اولین قدم برای انجام این کار این است که ماشین را در جای مناسب پارک کنید ، ترمز دستی را بکشید ، و در اتومبیل های دارای گیربکس گیربکس در دنده 1 یا عقب است و در اتومبیل های اتوماتیک این حالت است. روی حالت P. تنظیم کنید. جلوگیری کنید لیز خوردن و حرکت ماشین ، با قرار دادن آجر در مقابل لاستیک های دیگر می توانید از این امر جلوگیری کنید.

در این مرحله باید چرخ اضافی را برداشته و بردارید. بسته به نوع اتومبیل ، محل تایر یدکی متفاوت است. (برای ماشین های 206 و سانتافه ، همانطور که در بالا توضیح داده شد ، قطعات اضافی پس از باز کردن پیچ از داخل صندوق عقب آزاد می شوند.)

در مرحله بعدی با برداشتن لوازم یدکی و جک اتومبیل که داخل قطعات یدکی است به مراحل تعویض لاستیک بروید.

جک ماشین را با قرار دادن در قسمت مناسب کمی بالا بیاورید تا محکم بین زمین و ماشین قرار بگیرد.

با باز کردن پیچ آویز درپوش چرخ را باز کنید. (با توجه به اندازه های مختلف کلید ، با آزمایش پیچ تایر کلید صحیحی را انتخاب کنید.)

سپس با زدن جک ماشین ، ماشین را بلند کنید تا چرخ به راحتی برداشته شود و لوازم یدکی جایگزین شود.

پس از باز شدن کامل پیچ و مهره های چرخ ، چرخ را برداشته و زیر ماشین قرار دهید. (با این کار در صورت خراب شدن جک از زمین خوردن ماشین جلوگیری می شود)

اکنون چرخ اضافی را روی توپی چرخ (قسمت گرد در وسط چرخ) قرار دهید تا پیچ های آن را ببینید. ابتدا می توانید مطمئن شوید که پیچ ها با دست شما محکم شده اند ، اما سپس با آچار.

در آخر ، با محکم بستن پیچ ها ، بلافاصله جک را آزاد نکنید. ابتدا لاستیک را کمی پایین بیاورید تا روی زمین قرار بگیرد. در اینجا می توانید تا حد امکان پیچ های چرخ را محکم کنید تا مطمئن شوید. سپس جک را کاملاً به زمین پایین آورده و از زیر ماشین برداشته تا درپوش آن تعویض شود.

با گذر از تمام این مراحل ، ماشین آماده حرکت است. فقط مطمئن شوید که لاستیک ، جک و آچار سوراخ شده را قبل از سوار شدن و خارج شدن از ماشین تعویض کنید. (به همان روشی که چرخ یدکی را از جای مخصوص باز کردید ، این بار چرخ یدکی را به جای چرخ یدکی به همین ترتیب تعویض کنید.)

توجه: در زمان مناسب لاستیک پنچر تعویض یا معیوب را تعویض ، تعویض یا تعمیر کنید. امیدواریم توضیحات ارائه شده راهنمای خوبی برای تعویض و برداشتن قطعات یدکی خودرو باشد.