بهترین تیغ اره عمود بر

برای برش چوب و فلزات از اره های مختلفی مانند دیسک ، تسمه و غیره استفاده می شود که روی دستگاه ها و ماشین های مختلف نصب می شوند. علاوه بر موارد فوق ، به یک نمونه اره اره عمودی و افقی گفته می شود که برای برش های مختلف استفاده می شود. در ادامه این متن ما اطلاعاتی در مورد اره های عمودی و افقی در اختیار شما قرار می دهیم.

اره ها انواع مختلفی دارند و می توانید بر اساس نوع مواد ، دیسک برش مناسب را انتخاب کنید. متأسفانه فروشندگان معمولاً اطلاعات کامل و کاملی در مورد تمام امکانات اره برقی موجود در فروشگاه های سخت افزار ندارند.

سوال این است که آیا در انتخاب ما برای خرید اره عمودی اشتباهی رخ داده است؟! بله ، ما در بسیاری از پروژه های چوب دیده ایم که صنعتگران از چاقو برش چوب برای برش چوب سخت ، چوب نرم ، MDF ، تخته سه لا ، صفحات نازک چوبی ، صفحات میز کابینت و غیره استفاده می کنند. و معمولاً نتیجه مطلوبی نمی گیرند!

در دادمه این مقاله  14 تیغه جذاب شما را به شما معرفی می کنیم. هر یک از این تیغه ها مکان استفاده خاص خود را دارند و با کمک آنها می توانید با اره چکش با کیفیت و دقت بیشتری عملیات برش را انجام دهید. پس از خواندن این مقاله ، مطمئناً تیغه ای برای کار خود پیدا خواهید کرد! اجازه دهید ابتدا اصطلاحاتی را که برای نشان دادن نوع تیغه استفاده می شود به شما معرفی کنیم.

CV:

مخفف فولاد آلیاژی کروم و وانادیوم است که دارای سختی بالا و مقاومت در برابر خوردگی هستند.

HSS:

فولاد HSS (HIGH SPEED STEEL) در فارسی فولاد بالا نامیده می شود که به طور گسترده ای در ابزارهای برش استفاده می شود. پره های HSS به دلیل استفاده از سه آلیاژ تنگستن ، کروم و وانادیوم مقاومت بالایی در برابر گرما ، خوردگی و تغییر شکل نشان می دهند.

HM:

تیغه با دندانهای الماس (کاربید تنگستن)

دو فلزی:

این تیغه ها از دو قسمت (فلزی) تشکیل شده اند. در این تیغه ها بیشتر بدنه از فلز بادوام و تیغه از فلز سخت برای برش ساخته شده است.

تیغ اره عمود بر A2:

تیغه سری شوماخر A2 با ارتفاع 10 سانتی متر و فاصله 4 میلی متر از دندان های آن می تواند چوب هایی با ضخامت 60 میلی متر برش دهد. این تیغه برای برش یکنواخت چوب های نرم ، سخت ، تخته سه لا و انواع تخته های چوب ، پلاستیک و صفحات ف مناسب است. تیغه از فولاد و وانادیوم (CV) ساخته شده است.

تیغ اره عمود بر A3:

تیغه سری A3 به طول 10 سانتی متر قادر به برش انواع چوب های نرم و سخت با حداکثر ضخامت 6 سانتی متر خواهد بود. این تیغه از فولاد وانادیوم ساخته شده است. تیغه عمود بر دندانهای A3 18 ، به دلیل فاصله 4 میلی متر بین دندانها و دندانهای چپ و راست ، نسبت به سایر تیغه ها قابلیت برش سریع چوب را دارد.

تیغ اره عمود بر A4:

این مدل اره عمود بر شخماخر دندانهای کمتری نسبت به سری A3 دارد. با توجه به طول این تیغه 10 سانتی متر امکان برش چوب نرم ، چوب سخت و پلاستیک با حداکثر ضخامت 6 سانتی متر وجود دارد ، به دلیل تعداد بیشتر دندان ها و چپ و راست کمتر ، برش چوب و پلاستیک بیشتر انجام می شود هموار

تیغ اره عمود بر A5:

این تیغه 25 سانتی متری با 25 دندانه ساخته شده از فولاد HSS برای برش صفحات صاف و طرح دار ، آلومینیوم ، پروفیل های ایرانی و پلاستیکی طراحی شده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازنده ، حداکثر ضخامت استاندارد برش با این تیغه 30 میلی متر است.

تیغ اره عمود بر A6:

تیغه 7.5 سانتی متری HSS برای برش صاف انواع صفحات آلومینیوم و فلزات غیر فلزی مناسب است. ضخامت توصیه شده توسط سازنده برای برش از 3 تا 6 میلی متر است. تعداد دندانه های این تیغه 25 عدد و با فاصله 2 میلی متر از یکدیگر است.

تیغ اره عمود بر A7:

تیغه A7 ، مشابه A6 ، 7.5 سانتی متر ارتفاع دارد. این تیغه از HSS ساخته شده است و دندانه های بسیار ریز به شما امکان برش ورق های مختلف فولاد نرم ، آلومینیوم و فلزات غیر آهنی را می دهد.

تیغ اره عمود بر A8:

تیغه سری شوماخر A8 به طول 10 سانتی متر و 16 دندانه برای برش منحنی تخته های چوبی ساخته شده است. این تیغه آلیاژی از فولاد وانادیوم (CV) به لطف عرض کم پشت تیغه به شما امکان می دهد اره برقی را هنگام برش منحنی راحت تر بچرخانید. ویژگی دیگر این تیغه برش سریع چوب تا ضخامت 60 میلی متر است.

تیغ اره عمود بر A11:

اگر شما به مجموعه ای از تیغه های برش A1 ، A3 ، A5 ، A7 ، A8 در یک مجموعه علاقه دارید ، می توانید از بسته 5 رقمی از سری A11 استفاده کنید.

تیغ اره عمود بر A17:

شکل ظاهری این تیغه در لبه با بقیه تیغه ها کمی متفاوت است. این تیغه حاوی هیچ یک از دندانهای معمولی نمونه هایی که تاکنون ارائه کرده ایم نیست. به لطف کاربید تنگستن (الماس) که در لبه تیغه استفاده می شود ، قادر خواهید بود انواع کاشی ، سرامیک ، شیشه ، فایبرگلاس ، پلاستیک را برش دهید.

تیغ اره عمود بر A18:

این تیغه از نظر ظاهری مشابه سری A7 است. اما به دلیل استفاده از آلیاژ بی متال در آن مقاومت بالاتری در برابر شکستگی دارد. این تیغه 7.5 سانتی متری قادر به برش آلومینیوم ، فولاد (2-3 میلی متر) ، فولاد ملایم و فلزات غیر آهنی است.

تیغ اره عمود بر A21:

اولین تفاوت در این تیغه بلند ، طول آن 130 میلی متر است. اره عمود بر A21 از فولاد سخت HSS ساخته شده است که با ارتفاع برش 110 میلی متر به شما امکان برش انواع پروفیل های آلومینیوم ، فولاد ملایم و ساندویچ پانل (تا 95 میلی متر) را می دهد.

تیغ اره عمود بر A22:

تیغ اره سری A22 به طول 7.5 سانتی متر از CV (کروم و وانادیوم) ساخته شده است. این تیغه دندانه ای کوچک برای برش انواع تخته سه لا ، ورق های فایبرگلاس ، مواد پلاستیکی و انواع عایق ها مناسب است.

تیغ اره عمود بر A29:

اگر ورق های بسیار نازک آلومینیومی و استیل ملایم دارید ، این اره به دلیل دندانه های بسیار کوچک بودن ، برش های بسیار نرم را ایجاد می کند. تیغه از HSS ساخته شده و برای برش انواع ورق های آلومینیوم و فولاد (2-3 میلی متر) مناسب است.

تیغ اره عمود بر A32:

تیغه های 10 سانتی متری ساخته شده از آلیاژهای دو فلزی سری A32 برای برش انواع تخته های چوب نرم ، چوب سخت ، تخته های چوبی مناسب هستند. اما توانایی تمیز کردن لمینت و پارکت توسط تولید کننده تأکید شده است. اگر یک نصب کننده کف لمینت هستید ، این تیغ ​​اره برقی به شما پیشنهاد می شود.

تیغ اره عمود بر A40:

نمای دندانه های این اره عمود بر آن کمی با تیغه های دیگر متفاوت است. دندانهای تیغه از الماس ساخته شده و برای برش انواع پیشخوانها ، تخته های چوبی و فایبرگلاس مناسب است.