بهترین مقایسه پیستوله برقی و بادی

با استفاده از پیستوله برقی یا بادی در خانه می توانید یک کار نقاشی کاملاً حرفه ای انجام دهید. یعنی برای محافظت از درها ، میزها ، دوچرخه ها و هر چیز دیگری ، آنها را به راحتی رنگ کنید. استفاده از پیستوله آسان است و برای استفاده از آن نیازی به یک نقاش حرفه ای نیستید. پیستوله برقی و بادی تقسیم می شود.

پیستوله بادی رنگ را در داخل مخزن پیستوله به میزان مطلوبی از فشار هوای تولید شده در کمپرسور هوا پراکنده می کند ، اما پیستوله های برقی دارای بخشی به نام نبولایزر هستند که گازهای تبدیل شده به پودر رنگی را منتشر می کند. برای استفاده از پیستوله بادی می توانید از کمپرسور هوا استفاده کنید

پیستوله برقی

پیستوله ها رنگی هستند که با تکنولوژی خاص رنگ را اسپری می کنند ، بنابراین در داخل سیستم این ابزار یک مخزن رنگ و یک مخزن هوا وجود دارد که در صورت برخورد هوا با رنگ باعث پودر شدن رنگ و در نهایت اسپری می شود . خارج از.

پیستوله های الکتریکی بخشی به نام نبولایزر دارند که گازهایی را که به پودر رنگی تبدیل می شوند ، منتشر می کنند ، این پیستوله ها یا اصطلاحاً نبولایزرها به اشکال مختلف مانند دستی ، هوا ، اتوماتیک و غیره تبدیل می شوند.

عملکرد مقایسه ای پیستوله برقی

پیستوله برقی یا اسپری برقی وسیله ای منحصر به فرد ، جدید و کاربردی است که می تواند برای رنگ آمیزی محیط های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

این دستگاه در واقع اسپری است که در یک درب فلزی قرار می گیرد و مقدار مشخصی از هوا را در داخل ذخیره می کند.

  • پیستوله مقداری هوا را در مخزن خود ذخیره می کند و از آن برای تبدیل رنگ به ذرات گرد و غبار استفاده می کند.
  • پیستوله های برقی اغلب به یک نبولایزر مجهز شده اند که ذرات پودر رنگ را در محیط پخش می کند.
  • پیستوله انواع مختلفی دارد که متداول ترین آنها اتوماتیک ، هوا و پیستوله است.
  • برنامه های کاربردی برای پیستوله های برقی

کاربرد اصلی پیستوله های برقی هنگام رنگ آمیزی سطوح مختلف خارجی است ، از این ابزار در رنگ با دقت بالا استفاده نمی شود ، زیرا حجم زیادی از رنگ با دقت بسیار کم از طریق نازل اسپری پاشیده می شود. صنایع اتومبیل سازی ، دوچرخه سواری ، تزئینات و مبلمان پرمصرف ترین صنفی هستند که از پیستوله برقی استفاده می کنند.

پیستوله بادی

پیستوله بادی یا پیستوله پاششی یا نبولایزر نام دیگر پیستوله است اما نام عمومی این ابزار یک پیستوله بادی است و کلمه هوا به نوع نیروی ماشه پیستوله اشاره دارد. زیرا انواع مختلفی از پیستوله های برقی یا تفنگ های بدون هوا یا بدون هوا برای استفاده در نقاشی وجود دارد. ساخت و عملکرد پیستوله های مدرن بر این اساس طراحی شده است

، از طریق فشار هوا تولید شده در کمپرسور هوا ، رنگ داخل مخزن پیستوله به سطح مورد نظر پاشیده می شود. اما همانطور که از ظاهر پیستوله مشخص است ، پیستوله بادی بسیار پیچیده است و در مدل های مختلفی ساخته شده است.

نقاشی با پیستوله بادی یک روش نقاشی است. پیستوله های بادی به دلیل افزایش دقت با تنظیمات مختلف حتی پاشش ، وزن کمتر ، اندازه کمتر و عمر بیشتر از محبوبیت بیشتری نسبت به پیستوله های برقی برخوردار هستند سوزن و نازل اکثر پیستوله های بادی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و کاربر می تواند اندازه سوزن را تعیین کند

و نازل نسبت به ویسکوزیته مایع و نوع پاشش در پیستوله هوا. یکی دیگر از ویژگی های مهم تفنگ بادی داشتن تنظیمات مختلف است که اغلب شامل سه تنظیمات برای نوع پاشش ، عرض پاشش و کنترل فشار هوا می باشد.این تنظیمات تأثیر زیادی در کیفیت اسپری دارند.

عملکرد مقایسه پیستوله برقی
  • برای رنگ آمیزی چوب و محصولات چوبی ، اگر از برس استفاده کرده اید ، قطعاً در نقاشی مشکلات و سختی هایی را مشاهده کرده اید.
  • استفاده از پیستوله بادی علاوه بر افزایش سرعت رنگ آمیزی ، می تواند این مشکلات را به خوبی حل کند.
  • اگر حتی با دیواری (هر چند کوچک) مواجه شده اید ، از مشکلات استفاده از برس به خوبی آگاه هستید.
  • آثار باقیمانده برس ، چکه رنگ ، درد در دست و خستگی همه از معایب استفاده از برس است.
  • استفاده از غلتک می تواند کار شما را راحت کند اما همچنان با مشکلاتی روبرو خواهید شد که همه اینها با یک پیستوله قابل حل است.
  • رنگ آمیزی فلز دشوارتر از رنگ آمیزی چوب است.
  • پاشیدن رنگ و جذب نکردن رنگ از فلز کار رنگ آمیزی را پیچیده می کند.
  • حتی برای دستیابی به رنگ دلخواه با یک دست باید نتیجه نقاشی را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
  • استفاده از پیستوله بادی برای رنگ آمیزی فلزات مختلف راه حل بسیار خوبی برای این مشکلات است.
  • شاید برای شما جالب باشد که بدانید از پیستوله بادی حتی برای رنگ آمیزی اتومبیل نیز استفاده می شود.
  • در واقع ، این ساز بادی به دلیل تعداد زیادی که دارد در بین استادان و هنرمندان بسیار محبوب است

کاربرد های پیستوله بادی

  • معمولاً از آچار برای باز كردن قطعات ، یك برس كوچك برای تمیز كردن قسمتهای تمیز شده و فیلتری كه هنگام اتصال مخزن به پیستوله قرار می گیرد ، استفاده می شود.
  • این فیلتر از ورود ذرات و اجسام کوچک به پیستوله جلوگیری می کند. بعد از هر بار استفاده ، قطعات پیستوله باید با آچار جدا شده و با برس کاملا تمیز شود.
  • در توربین های بادی ، با آزمایش میزان خروجی قطعه ، میزان حساسیت رنگ به صورت حساس تعیین می شود.
  • به همین دلیل ، تجربه کاربر در تنظیم تراکم رنگ بسیار مهم است. سمپاش های پنوماتیک همچنین از رقیق کننده های معمولی یا حلال های غیر خورنده برای رقیق سازی رنگ استفاده می کنند.

بهترین مقایسه پیستوله برقی و بادی کدام بهتر است؟

در واقع ، پیستوله برقی به عنوان جایگزینی برای تپانچه بادی در شرایط خاص طراحی و تولید شد. تپانچه برقی نباید از قابلیت های فنی غیر از تپانچه بادی برخوردار باشد. در عوض ، می توانید از آن برای شرایطی که امکان استفاده از پیستوله بادی وجود ندارد استفاده کنید.

پیستوله هایی با اسپری است که با فناوری خاص رنگ پاشش می کند که به دو دسته برقی و پنوماتیک تقسیم می شوند. پیستوله بادی توسط فشار هوای تولید شده در کمپرسور هوا ، رنگ داخل مخزن پیستوله را به سطح مورد نظر پراکنده می کند. اما پیستوله های برقی بخشی به نام پیستوله اسپری دارند

که گازهایی را که به پودر رنگی تبدیل می شوند ، ساطع می کند. بهتر است قبل از انتخاب و تهیه پیستوله پاششی به ویژگی ها و عملکردهای آنها توجه کنید تا بتوانید نوع مناسب را پیدا کنید. با توجه به نیاز خود آماده کنید.