راهنمای استفاده از پیستوله برقی

راهنمای استفاده از پیستوله رنگ پاش برقی

راهنمای استفاده از پیستوله برقی رنگ را از همان راست به چپ و از چپ به راست با همان سرعت پاشیده و در هر دور یک بار ماشه را رها کرده و دوباره بردارید.

هنگام رنگ آمیزی ، حرکت پیستوله رنگ پاش برقی باید کاملاً موازی با سطح باشد حرکت پیستوله رنگ پاش برقی روی کار به صورت قوسی منجر به کاهش فاصله تفنگ از سطح در وسط و افزایش در می شود طرفین ،

فاصله تفنگ و سطح کار باید مناسب و مناسب باشد. فاصله کم باعث ضخیم شدن و پراکندگی رنگ می شود و فاصله زیاد رنگ را پراکنده می کند. هوا پس از صاف شدن سطح پودر و خشن می شود.

فاصله مناسب با توجه به انواع مختلف رنگ و غلظت های مختلف بین 15 تا 30 سانتی متر در نظر گرفته می شود. با هر بار ضربه ، حدود 50٪ قسمت رنگ شده با ضربه قبلی دوباره با ضربه جدید پوشانده می شود. دلیل این امر تراکم متفاوت پراکندگی رنگ از تفنگ است.

راهنمای استفاده از پیستوله برقی هنگام رنگ آمیزی ، همیشه رنگ آمیزی را در سمت ما (نزدیکترین لبه به شما) شروع کنید تا دایره رنگ به سمت مخالف برود ، که رنگ نشده است. اگر در طرف مقابل رنگ آمیزی کنیم ، دایره رنگ روی کاری که نقاشی کرده ایم و کار Rough می نشیند.

دمای رنگ اسپری و همچنین دمای قطعه در کیفیت کار نقش بسزایی دارد دمای رنگ اسپری 22 درجه سانتیگراد است و قطعه از 22 تا 30 درجه توصیه می شود.

فشار هوای لازم برای پودر شدن رنگ به ماده و غلظت رنگ بستگی دارد. فشار بسیار کم هوا باعث دور شدن کامل رنگ و چین و چروک سطح رنگ شده نمی شود و فشار زیاد هوا سطح رنگ شده را دانه بندی می کند. پیستوله رنگ پاش برقی  باید به گونه ای تنظیم شود که هوا و رنگ با نسبت متعادل مخلوط شوند و از درپوش پیستوله رنگ پاش برقی  خارج شوند و البته این نیز به کیفیت هوای تولید شده توسط کمپرسور هوا بستگی دارد.

مشکلات کار با پیستوله رنگ پاش برقی

چکه کردن رنگ

  • راهنمای استفاده از پیستوله برقی فشار دادن ، چه قطره ای باشد و چه نباشد ، به دلیل تجمع بیش از حد رنگ در یک مکان است. فشار دادن می تواند به دلایل زیر باشد:
  • تفنگ باید با سرعت کم یا نامتعادل حرکت کند
  • رنگ آن باید خیلی نازک باشد
  • فاصله تفنگ تا سطح کار باید بسیار نزدیک باشد
  • نگه داشتن زاویه اسلحه برای کار اشتباه است
  • ضخامت رنگ پاشیده شده روی سطح باید زیاد باشد
    نحوه اصلاح نقص: پس از خشک شدن رنگ ، قسمتهای خراشیده شده را سنباده زده و دوباره رنگ را اسپری کنید.

خشک شدن رنگ

  • راهنمای استفاده از پیستوله برقی فاصله زیادی بین تفنگ پاششی و کار هنگام پاشش وجود دارد که باعث خشک شدن رنگ قبل از رسیدن به کار می شود.
  • پاشش فشار هوا و تنظیم نکردن فشار خروجی کمپرسور هوا
  • نشستن در اطراف قسمتهای رنگی قسمتهای رنگی روی قسمتهای رنگ شده

موارد احتیاطی هنگام رنگ آمیزی با پیستوله

  • راهنمای استفاده از پیستوله برقی به دلیل تشکیل گرد و غبار خطرناک از رنگ و بخار ، که می تواند مشکلات تنفسی شدیدی ایجاد کند ، مطلوب ترین مکان برای رنگ آمیزی با رنگ اسپری ، محفظه مخصوصی است که فن تخلیه و سیستم آبشار رنگ است.
  • در غیاب دوربین ، راه حل بعدی انجام عملیات نقاشی در فضای باز است. فضای بیرونی این مزیت را دارد که علاوه بر ایجاد حالت تهویه ، جریان هوا منجر به حذف رنگ و از نشستن روی قسمتهای رنگ شده تا درجه زیادی جلوگیری می کند
  • راهنمای استفاده از پیستوله برقی برای محافظت از سیستم تنفسی هنگام کار با رنگهای اسپری به دلیل تشکیل بخارات خطرناک و بخار رنگ ، باید از ماسک های تنفسی استفاده شود. هنگام نصب این ماسک ها بر روی صورت ، باید توجه داشت که صورت مجهز باشد تا از نشت رنگ یا بخارهای خطرناک به داخل ماسک جلوگیری شود.