پیستوله بادی بهتر است یا پیستوله بدون هوا؟

احتمالاً برای شما اتفاق افتاده است که هنگام خرید ابزار یا وسیله دیگری ، بین این دو گزینه مردد هستید و نمی توانید به راحتی تصمیم نهایی خرید را بگیرید. در این حالت ، آنچه شما باید انجام دهید این است که اطلاعاتی در مورد ویژگی ها و برنامه های آنها و نحوه قرارگیری آنها در شغل کسب کنید. این بهترین راه برای انتخاب و خرید است.

پیستوله بادی بهتر است یا ایرلس؟

اسپری هوا همان HVLP است که با استفاده از پمپ هوا فشار هوای مورد نیاز را بدست می آورد و در واقع دستگاه خود به فشار هوا کمی نیاز دارد. علاوه بر این ، برای راه اندازی و کارکرد دستگاه ، حجم زیادی از هوای کم فشار لازم است. در نتیجه ، با کاهش مصرف مواد ، رنگ بیشتری به راحتی به سطح مورد نظر منتقل می شود.

مکانیسم کار این دستگاه بدین صورت است که رنگ از مخزن وارد کانال می شود که در دسته پیستوله قرار دارد و در نتیجه هوای فشرده داخل دسته باعث مکش رنگ از مخزن اسپری و اتمی شدن آن می شود. داخل کلاچ .که ​​منجر به ذرات می شود. رنگ از نازل خارج شده و به سطح منتقل می شود.

اما در پیستوله بدون هوا دیگر فشار برای اسپری رنگ وجود ندارد و رنگ از طریق دستگاه پمپاژ قدرتمند به نازل می رود و پس از تبدیل آن به ذرات ریز روی سطح مورد نظر پاشیده می شود. در واقع ، تبدیل ذرات ریز به ماشین بدون هوا توسط محرک های هیدرولیکی انجام می شود. رنگ آزاد شده توسط اصطکاک بین جو و جریان مایع به ذرات ریز تبدیل می شود. مهم است که بدانید بسته به فشار و اندازه نازل می توان میزان جریان را اندازه گیری کرد.

مقایسه ای برای خرید پیستوله بدون هوا و پیستوله بادی

قیمت دستگاه

اسپری های رنگی هوا کمتر از اسپری های بدون هوا هستند. اما در عین حال باید به خاطر داشته باشید که کار با این دستگاه زمان طولانی می برد و در پایان کار تمیز حاصل نمی شود. اما اسپری های بدون هوا گران هستند اما در کمترین زمان به نتیجه دلخواه خواهید رسید. مطمئناً ، هنگام کار با نوع بدون هوا ، باید مهارت کافی کسب کنید. پیشنهاد ما خرید هر دو دستگاه و استفاده از نوع مناسب در شرایط مختلف ، بسته به شرایط کار شما است.

کیفیت و کارایی

فشار پمپ HVLP انعطاف پذیرتر از پمپ هیدرولیک است.
صدای پاشش رنگ هوا نسبت به نوع بدون هوا کمتر است.
نوع بدون هوا بهترین گزینه برای پاشش رنگهای ضخیم یا رنگ آمیزی سطوح بزرگ در کمترین زمان است.

برنامه ها و کاربردها

هنگام استفاده از مواد گران قیمت ، انتخاب پیستوله بادی HVLP منطقی است. زیرا مواد بسیار کمتری از دست می دهد.
برای اینکه وظیفه خود را به خوبی انجام دهید ، هر دو دستگاه را بخرید ، زیرا این دو دستگاه در واقع مکمل یکدیگر هستند.
کار با سطوح بزرگتر در زمان کمتر ، پیستوله بدون هوا انتخاب خوبی است و برای تکمیل کار ، نوع هوا را انتخاب کنید.

مقدار رنگ از دست رفته

سمپاش های پنوماتیک مقدار کمی مواد و در واقع حدود 90٪ مقدار مواد مصرفی داخل دستگاه را از دست می دهند.
مدل های بدون هوا 50٪ مواد را از دست می دهند و در واقع 50٪ مواد داخل دستگاه را استفاده می کنند.

مقدار فشار استفاده شده

سطح فشار نازلهای بدون هوا بسیار زیاد است و در واقع رنگ از طریق یک نازل باریک نازل خارج می شود. فشار آنقدر زیاد است که ممکن است به اندازه کافی برای کارکرد ایمن نباشد. زیرا با فشار زیاد می تواند حتی درخت را بشکند.
فشار اسپری هوا برابر فشار کمپرسور است و بنابراین کاملاً ایمن است و این میزان فشار برای رنگ آمیزی سطوح نازک ، شکننده و نازک ایده آل است.

پرداخت نهایی رنگ

در رنگ های اسپری هوا ، فشار جریان هوا از طریق اسپری باعث می شود که رنگ از نازل نازل خارج شود و یک اسپری رنگ بدون فشار ایجاد می کند که سطح را به راحتی می پوشاند. اما می تواند با هوا مخلوط شود و حباب هایی به رنگ نهایی ایجاد کند.
در نوع بدون هوا ، ترکیب رنگ با هوا کاهش یافته و رنگ نهایی خالص است. اما قبل از اینکه با آن کار کنید ، تمرین کنید تا ریتم پاشش را بدست آورید. در این حالت شما یک رنگ کاملا یکنواخت خواهید داشت.

نوع و غلظت رنگ مورد استفاده

نوع بدون هوا فشار بالایی دارد و نیازی به رقیق شدن رنگ ندارد و می توان از هر رنگی در آن استفاده کرد.
در نوع پنوماتیک نمی توان از رنگهای با چگالی بالا استفاده کرد و باید قبل از استفاده رقیق شوند.

ایمنی و اقدامات احتیاطی

نوع بدون هوا فشار و درجه حرارت بالایی دارد و هنگام رنگ آمیزی مواد اضافی قابل اسپری است و می تواند خطرناک باشد.
سطح هایی را که نیازی به رنگ آمیزی نیستند حتماً بپوشانید و از تجهیزات محافظتی مناسب مانند عینک ، لباس و ماسک استفاده کنید.