موتور برق مناسب جوشکاری کدام است؟

وقتی می خواهیم موتور برق مناسب جوشکاری بخریم ، ابتدا باید میزان مصرف و نیاز دستگاه را بسنجیم. زیرا در غیر این صورت می توانیم خرید اشتباهی انجام دهیم و شرایط ما برآورده نمی شود.

در این مقاله می خواهیم شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید در انتخاب موتور برق مناسب جوشکاری گام درستی بردارید. پس با ما همراه باشید.

بهترین موتور برق مناسب جوشکاری

مشاهده این محصولات در دیجی کالا

قدرت موتور

موتور برق مناسب جوشکاری کاربردهای بسیاری دارند و در چه زمینه ای می خواهیم از آن استفاده کنیم یکی از مهمترین معیارهای خرید است.

منبع تغذیه و ولتاژ دستگاه در دفترچه خرید و مشخصات ژنراتورهای برق مشخص شده است اما بهتر است بدانید که ولتاژ اولیه و میزان استفاده در اولین دقایق روشن شدن در دفترچه خرید نوشته شده است که بالاترین مقدار ولتاژ

ولتاژ DC کمی کمتر از این ولتاژ است. مطمئن شوید موتور انتخابی شما برای دستگاه جوشکاری شما مناسب باشد.

جوشکاری با کمک موتور برق مناسب جوشکاری

موتور برق مناسب جوشکاری جوشکاری در مکان های مختلف انجام می شود ، گاهی اوقات برای جوشکاری یک میله در خانه برای محافظت ، استفاده از اینورتر جوشکاری که به برق دسترسی دارد ضروری است.

اما گاهی اوقات در مکان هایی که دسترسی به برق وجود ندارد ، مجبور به استفاده از اینورتر جوشکاری و استفاده از ژنراتور به عنوان موتور الکتریکی برای تأمین انرژی هستیم.
یکی از مواردی که در انتخاب موتور الکتریکی مناسب برای جوشکاری باید به آن توجه کنیم ، میزان استفاده از دستگاه است.
بسته به قیمت موتور و نوع سوخت مصرفی ، قدرت موتور متفاوت است. دستگاه های جوشکاری نیز دارای ظرفیت های عملیاتی مختلف هستند.

اگر می خواهید از موتور الکتریکی برای جوشکاری استفاده کنید ، مطمئن شوید که چند کیلووات برق نیاز دارید و ولتاژ ورودی دستگاه خود را اندازه بگیرید.

اندازه گیری ولتاژ دستگاه جوش و موتور برق مناسب

موتور برق مناسب جوشکاری به عنوان مثال ، اگر حداکثر جریان خروجی اینورتر جوشکاری شما 180 تا 200 آمپر باشد ، یک موتور الکتریکی با حداقل قدرت 8 کیلو ولت یا 6.4 کیلووات می تواند کار جوشکاری را انجام دهد. اما قدرت ایده آل برای کار با دستگاه با سهولت 10 کیلو ولت آمپر یا حدود 8 کیلووات است.

مثال دیگر ، اگر حداکثر جریان خروجی اینورتر جوشکاری تا 160 آمپر باشد ، حداقل توان توصیه شده برای استفاده از موتور الکتریکی می تواند 7 کیلو ولت آمپر یا 5.6 ​​کیلووات باشد. البته حداکثر و قدرت زیاد موتور الکتریکی برای این دستگاه جوشکاری 8 کیلو ولت آمپر یا حدود 6.4 کیلووات است.

نکات مهم برای خرید موتور برق مناسب جوشکاری

برای یک دستگاه جوشکاری با توان 250 آمپر ، حداقل توان موتور الکتریکی 13 کیلو ولت آمپر یا حدود 10.4 کیلووات است و در بهترین حالت توان موتور الکتریکی برای این دستگاه جوشکاری 15 کیلو ولت آمپر یا حدود 12 کیلووات است.

توجه داشته باشید که وقتی می خواهید از حداکثر توان موتور الکتریکی برای دستگاه جوش استفاده کنید ، همزمان دستگاه الکتریکی دیگری را با آن روشن نکنید ، زیرا خارج از توان ژنراتور است.
تا کنون ، ما یاد گرفته ایم که چگونه یک موتور الکتریکی مناسب را برای جوشکاری با دستگاه جوش انتخاب کنیم و قدرت صحیح موتور الکتریکی را به دقت بررسی کردیم.

پرفروش ترین موتور برق جوشکاری