راهنمای خرید پیستوله رنگ پاش بادی و برقی

پیستوله رنگ پاش بادی و برقی یکی از ابزارهای نقاشی و رنگ آمیزی در صنعت نقاشی است در ادامه زیر نکات مهم و راهنمای خرید پیستوله رنگ پاش بادی و برقی در نظر گرفته ایم.

FRANCIS DAVIS MILE بنیانگذار نقاشی با اسپری در تاریخ است. در سال 1892 ، این اختراع توسعه یافت و WILLIAM PRETYMAN ، با استفاده از یک شلنگ و سوزن خاص و ترکیبی از روغن و سرب سفید ، موفق به اختراع پیستوله رنگ پاش شد.

نقاشی با پیستوله رنگ پاش بادی تکنیک نقاشی است. پیستوله رنگ پاش های بادی به دلیل دقت بالا با تنظیمات مختلف، حتی پاشش ، وزن کمتر ، اندازه کمتر و عمر بیشتر ، توانایی های بیشتری نسبت به پیستوله رنگ پاش برقی دارند.

سوزن و نازل اکثر پیستوله رنگ پاش های بادی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و کاربر می تواند اندازه سوزن و نازل را با توجه به ویسکوزیته مایع و نوع اسپری در تفنگ هوا تعیین کند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم تفنگ بادی ، تنظیمات مختلف آن است که اغلب شامل سه تنظیمات برای نوع پاشش ، عرض پاشش و کنترل فشار هوا است ، این تنظیمات تأثیر زیادی در کیفیت اسپری دارند.

انواع پیستوله رنگ پاش

انواع پیستوله رنگ پاش

پیستوله برقی

غلظت رنگ در کارخانه های رنگ آمیزی همیشه متناسب با کار با برس و غلطک است ، بنابراین وقتی می خواهیم با یک پیستوله های برقی کار کنیم ، باید غلظت آن را به حداقل برسانیم تا اثری از جرم یا ذرات رنگ فشرده در داخل رنگ دیده نشود

مخزن برای رقیق کردن رنگ معمولاً از قیف تینر و تینر یا تینر معمولی بر پایه روغن استفاده می شود ، زیرا استفاده از تینر فوری برای دستگاه مضر است. به یاد داشته باشید که عملیات رقت برای رنگ و لاک انجام می شود و نه برای مواد دیگر مانند جوهر یا پاک کننده لکه ها.

پیستوله‌ بادی

پیستوله هوا با کمپرسور یا منبع هوا کار می کند و هم در خانه و هم در نوع حرفه ای موجود در بازار موجود است. پیستوله بادی تنظیمات مختلفی دارد و کاربر می تواند در صورت لزوم تنظیمات خود را تغییر دهد ، به عنوان مثال عرض پاشش یا کنترل فشار هوا از جمله تنظیماتی است که کاربر می تواند متناسب با نیاز خود تغییر دهد.

پیستوله‌ بدون کمک فشار هوا (airless)

پیستوله‌ بدون کمک فشار هوا در دو نوع صنعتی و خانگی موجود است و از یک پمپ هیدرولیک برای فشرده سازی ذرات رنگ استفاده می کند. از آنجا که نوع خانگی فشار هوا ندارد ، به رنگ بسیار نازکی نیاز دارد ، اما در رنگ صنعتی نیست ، اما یکی از مشکلات کار با پیستوله‌ بدون هوا صنعتی مخزن بزرگ آن است که تمیز کردن آن را بسیار دشوار می کند. در کارهایی استفاده می شود که به تغییر رنگ مداوم نیاز ندارند.

پیستوله ایرلس

پیستوله‌ بدون هوا مزایای خود را دارد. به عنوان مثال ، وقتی از پیستوله‌ های فشار هوا استفاده می کنیم ، حباب های کوچکی از ذرات هوا روی سطح رنگ شده ایجاد می شود که در این نوع تفنگ ها وجود ندارد ، این نیز به دلیل عدم فشار زیاد است. آلودگی محیط نسبتاً کمتر و غلظت رنگ بیشتر خواهد بود ، بنابراین لکه گیری مکرر خواهد بود.

پیستوله‌ HVLP

در پیستوله‌ HVLP لوله ها نسبت به سیستم فشار بیشتری در انتقال فشار هوا دارند که این به دلیل اندازه لوله های انتقال فشار هوا است. به طور کلی می توان گفت که ذرات رنگ در یک پیستوله‌ معمولی به دلیل فشار زیاد هوا پاشیده می شوند و میزان رنگدانه هایی روی سطح که رنگ روی آن پاشیده می شود کمتر از نصف است،

اما در سیستم HVLP فشار هوا به دلیل لوله بزرگ است. سرعت انتقال روی ذرات رنگ کمتری تأثیر می گذارد ، بنابراین غلظت رنگ و میزان ذرات رنگ روی سطوح بیشتر خواهد بود. در این پیستوله‌ می توانید از توربین و کمپرسور برای انتقال فشار هوا استفاده کنید.

انواع پیستوله‌ رنگ پاش بر اساس مخزن رنگ

انواع پیستوله‌ رنگ پاش بر اساس مخزن رنگ

پیستوله سیفونی

مکانیسم این اسپری از طریق مکش در مخزن و زیر پیستوله‌ انجام می شود و پس از آن مکش توسط فشار هوا ایجاد شده انجام می شود و رنگ به کمک پیستوله‌ به شکل پیستوله‌ پاشیده می شود.

در واقع ، این سیستم به هوای زیادی برای مکش نیاز دارد ، زیرا برای افزایش رنگ ، هم سرعت فشار هوا در زیر منبع که در یک لوله بسیار باریک اتفاق می افتد ، و هم هوای محیط و سوراخ منبع برای فشار ، مایع استفاده می شود.

پیستوله تحت فشار

در این سیستم رنگ از طریق فشار هوا در منبع بالا رفته و پاشیده می شود. سیستم پاشش تحت فشار در دو مدل مخزن جداگانه و مخزن متصل به فروش می رسد.

در نوع مخزن منفرد ، هوای فشرده شده از کمپرسور به مخزن رنگ ارسال می شود که رنگ را به سمت تفنگ هدایت می کند و در نهایت رنگ از طریق دو لوله پاشیده می شود ،

یکی رنگ و دیگری هوای فشرده. به دلیل بزرگ بودن مخزن رنگ و جدا شدن آن ، این تفنگ در بین رنگ کاران ساختمانی و کسانی که در مقیاس بزرگ و با غلظت بالا نقاشی می کنند بسیار محبوب است.

پیستوله سیفونی ثقلی

در این روش مخزن روی تفنگ قرار دارد و تغذیه از طریق نازل انجام می شود. همانطور که از نام این پیستوله پیداست، این پیستوله از نیروی جاذبه یا گرانش خود استفاده می کند ، بنابراین برای پاشش به هوای فشرده کمتر نیاز دارد.

منبع این دستگاه در زاویه 45 درجه قرار داده شده است تا بتوان رنگ را به راحتی روی سطوح افقی و عمودی پاشید. این تفنگ بیشتر در صنایع خودرو سازی و چوب استفاده می شود.

راهنمای خرید راهنمای خرید پیستوله رنگ پاش بادی و برقی

اندازه و وزن

به میزان فضای نگهداری دستگاه خود فکر کنید. این دستگاه ها اشکال مختلف دارند ، بنابراین باید در مورد آن نیز فکر کنید. در حقیقت هرچه دستگاه قدرتمندتر باشد ، اندازه آن نیز بزرگتر است.

طول عمر دستگاه

همیشه به دنبال دستگاهی باشید که از مقاومت و دوام بالایی برخوردار باشد. این قانون برای همه ای ابزارآلات یکسان است ، چه شما یک فرد حرفه ای باشید یا آماتور یا غیر حرفه ای. زیرا این دستگاه چیزی نیست که شما هر وقت تصمیم می گیرید دیوارهای خود را رنگ کنید ، خریداری کنید.

به همین دلیل او محصول با دوام را بسیار مهم دانست. چنین ابزاری قطعاً گرانتر از برس است ، بنابراین باید مطمئن شوید که وسیله ای که خریداری کرده اید ارزش سرمایه گذاری را دارد.

مخزن دستگاه

ظرفیت به اندازه و وزن دستگاه مربوط می شود. هرچه قویتر و بزرگتر باشد ، مخزن بزرگتر خواهد بود. البته توصیه می کنیم به دنبال چنین محصولی باشید زیرا نیازی نیست که آن را هر 15 دقیقه دوباره پر کنید. با این حال ، اگر قابلیت حمل و نقل برای شما از مخزن کوچکتر مهمتر است.

دارای فیلتر داخلی

همانطور که قبلاً گفته شد ، تمیز کردن اسلحه دشوار است ، اما به تمیزکاری منظم نیاز دارد. زیرا رنگ می تواند به سرعت به دستگاه شما آسیب برساند. بنابراین ، توصیه می کنیم به دنبال دستگاهی با فیلترهای داخلی باشید. چنین فیلترهایی انسداد را کاهش داده و دستگاه شما را ایمن نگه می دارند.

راهنمای خرید راهنمای خرید پیستوله رنگ پاش بادی و برقی

فشار قابل تنظیم

فشار قابل تنظیم یکی از مهمترین ویژگی هایی است که می توانید به دنبال آن باشید. بعضی از مدل ها به شما امکان می دهند همه چیز را از ضخامت تا سرعت پاشش تنظیم کنید. بسته به پروژه ای که روی آن کار می کنید ، می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهترین است. ما این ویژگی را بسیار توصیه می کنیم زیرا مطمئن هستیم این انعطاف پذیری را دوست خواهید داشت!

جابجایی آسان

قابل حمل بودن محصول نیز مورد توجه است. نوع دستی این ابزار کوچک و سبک است. بنابراین ، آنها بسیار قابل حمل و راحت هستند. با این حال ، آنها برای رنگ آمیزی مناطق بزرگ مناسب نیستند. برای یافتن اندازه و وزن دقیق محصول ، باید اندازه ناحیه مورد نظر خود را در نظر بگیرید.

برند معتبر

از مارک ها و تولید کننده های معتبر بازار خرید کنید از بهترین مارک پیستوله رنگ پاش برقی و بادی میتوان به برند های زیر اشاره کرد:

  • اکتیو تولز
  • رونیکس
  • کنزاکس
  • بوش
  • نووا
  • هیوندای
  • کرون

مزایای استفاده از پیستوله رنگ پاش برای رنگ آمیزی دیوارها

صرفه جویی در زمان

استفاده از پیستوله های رنگ پاش در مقایسه با غلطک یا برس باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. با برس و غلتک های نقاشی سنتی، اگر می خواهید کار مشابهی داشته باشید ، اغلب مجبورید به مناطق خاصی برگردید. از طرف دیگر کار با پیستوله های رنگ بسیار آسان است و به شما امکان می دهد مناطق وسیعی را پوشش دهید.

رنگ آمیزی آسان و بی نقص

نقاشی گوشه ها به شما احساس می کند که در جهنم مشغول کار هستید و شیطان غیر ممکن را به شما می دهد ، مخصوصاً وقتی که با غلتک یا برس نقاشی می کنید.

البته اگر می خواهید دیوارهای داخلی شما به خوبی رنگ آمیزی شود ، این اتفاق می افتد. اگر کمال گرا نیستید ، مهم نیست که پوشش یکنواخت باشد و ظاهر خوبی نداشته باشد. اما اگر می خواهید همه چیز عالی و زیبا به نظر برسد ، 100٪ دوست دارید با یک پیستوله رنگ پاش کار کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد ، پیستوله رنگ پاش رنگی مختلفی برای کارهای مختلف ، به ویژه برای مبلمان ، کابینت ، ماشین و موارد دیگر وجود دارد. بزرگترین مشکل همه آنها چگونگی استفاده آسان از آنها است. با کمی تمرین به یک حرفه ای تبدیل خواهید شد.

سوالات که قبل از خرید پیستوله رنگ پاش باید جواب دهید:

سوالات که قبل از خرید پیستوله رنگ پاش باید جواب دهید:

چرا سایز نازل پیستوله رنگ پاش بسیار مهم است؟

هنگام انتخاب یا خرید پیستوله رنگ پاش، باید با اصطلاح اندازه نازل آشنا باشید و در نظر بگیرید که اندازه های مختلف نازل برای چه مواردی استفاده می شود و در چه مواردی از چه اندازه نازل استفاده می شود؟

نازل اسلحه در واقع محل خروجی رنگ از پیستوله رنگ پاش است که با فشار دادن ماشه پیستوله رنگ پاش باز می شود و سوزن پیستوله رنگ پاش به عقب حرکت می کند و رنگ از نازل پیستوله رنگ پاش خارج می شود. اندازه نازل ارتباط مستقیمی با میزان و نحوه بیرون آمدن رنگ از پیستوله رنگ پاش دارد که در موارد مختلف باید با نوع رنگ و نوع کار مطابقت داشته باشد.

در اطراف نازل پیستوله سوراخ هایی نیز وجود دارد که از نظر تعداد و مکان در پیستوله های مختلف متفاوت است. این دهانه ها برای آزاد سازی هوا یا هوای فشرده تامین شده توسط کمپرسور است که نیروی لازم را برای پاشش و پرتاب رنگ و البته رنگ پودری فراهم می کند. در قسمت تنظیم پیستوله، نحوه پاشش رنگ در حالت های مختلف برای گرفتن بهترین نتیجه هنگام نقاشی را توضیح خواهیم داد.

ابعاد پیستوله ها از کمتر از یک میلی متر شروع می شود و تا کمی بیشتر از دو میلی متر طول می کشد که شامل اندازه های مختلف است. از پیستولههایی با ضخامت 1.3 میلی متر که در نقاشی اتومبیل یا رنگ آمیزی بدنه اتومبیل تا اندازه نازل 2.1 استفاده می شود ، که در هنگام استفاده از رنگ های دو جزئی غلیظ مانند رنگهای اپوکسی غلیظ که روی سطوح بزرگ پاشیده می شوند ، استفاده می شود.

برای رنگ کردن چوب چه نوع پیستوله ای نیاز داریم؟

برای رنگ آمیزی سطوح چوبی مانند درهای چوبی ، سطوح میز چوبی و مبلمان بهتر است از دستگاه کاسه ای با حداکثر اندازه نازل 1.6 میلی متر استفاده شود.

برای نقاشی بدنه خودرو چه نوع پیستوله ای نیاز داریم؟

نقاشی اتومبیل یکی از دقیق ترین و تخصصی ترین موارد در نقاشی است. اگرچه رنگ آمیزی چوب و مبلمان نیز یک کار تخصصی و دقیق است اما کار آن بسیار راحت تر از رنگ آمیزی اتومبیل است و اگر توجه کنید ، حتی با مبلمان ارزان قیمت ، پوسته پوسته ها و لاک هایی را می بینید که ارتباط مستقیمی با دستمزد دارند. هنرمند حرفه ای با کار نقاشی مبتدی.

در نقاشی اتومبیل ، هنرمند باید از تجربه و مهارت لازم برای کاهش مشکلات نقاشی مانند پاشش رنگ ، زبری رنگ ، یکنواختی رنگ و موارد دیگر برخوردار باشد. به همین دلیل پیستوله هایی که در نقاشی اتومبیل استفاده می شوند حرفه ای ترین انواع اسلحه ها هستند.

برای رنگ آمیزی ماشین باید از سه نازل قابل تنظیم با اندازه نازل 1.2 یا 1.3 استفاده کنید. بیشتر متخصصین رنگ کاری، یک دستگاه  با قابلیت تنظیم سه با اندازه نازل 1.3 را ترجیح می دهند و از این اندازه نازل بیشتر استفاده می کنند.

پیستوله رنگپاش را برای چه کاری می‌خواهید؟

نوع کاری که قصد دارید با پیستوله رنگپاش انجام دهید نوع اسپری شما را تعیین می کند. اگر تمام کار شما این است که دیوارهای خارجی یا داخلی منزل خود را رنگ آمیزی کنید.

فضاهایی که می خواهید رنگ کنید چقدر است؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، اگر می خواهید سطوح بزرگ را رنگ آمیزی کنید ، دقت خیلی مهم نیست. بهتر است بدنبال اسپری ای باشید که همه کاره باشد و هم برای رنگ آمیزی سطوح بزرگ و هم برای نقاشی دقیق تر از آن استفاده شود.

چند بار از پیستوله استفاده می کنید؟

اگر به طور منظم از پیستوله رنگ خود استفاده نمی کنید ، مهم نیست که شما یک مدل به روز و بهبودیافته را خریداری می کنید. اما اگر به طور مداوم به پیستوله، به عنوان مثال در یک کار نقاشی ، یا به عنوان مثال ، اگر مبلمان را رنگ می کنید که همیشه انجام می دهید ، به یک مدل به روز تر نیاز دارید تا بتوانید کارهای مختلفی انجام دهید و کار تمام شد شما آن را قرار دهید تا بیاید.
لیست قیمت پرفروش ترین رنگ پاش

منبع
thesprucebestreviews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *